اختصاصی روزگار خودرو؛

واکنش بازار خودرو به حادثه تروریستی دمشق / دنا یک روزه ۹۵ میلیون گران شد!

پس از پایان تعطیلات نوروزی شاهد اعلام قیمت‌های بازار خودرو بودیم که روند افزایشی نسبتا بالایی را تجربه کرد. این درحالی است که تحولات سیاسی روز گذشته و حمله به سفارت ایران، بازار اقتصادی از جمله خودرو را تحت تاثیر خود قرار داد.

واکنش بازار خودرو به حادثه تروریستی دمشق / دنا یک روزه ۹۵ میلیون گران شد!

از ابتدای سال ۱۴۰۳ شاهد نوسانات قیمت خودرو بودیم که عمدتا روند افزایشی بود. در این بین افزایش نرخ خودرو چندان محسوس نبود اما امروز ۱۴ فروردین با آغاز به کار رسمی بازار خودرو قیمت‌ها رنگ واقعی‌تری به خود گرفت.

بیشتر بخوانید:

یکی از علل افزایش شدید قیمت خودرو در روز جاری را می‌توان حوادث اتفاق افتاده در روز گذشته دانست.

عصر دیروز ۱۳ فروردین ماه بود که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حمله‌ای جنایتکارانه به ساختمان سفارت ایران حمله کردند. پس از این اتفاق بود که التهاب‌های سیاسی باعث شد روند بازار متشنج شود و قیمت‌ها روندی صعودی به خود بگیرد.

مقایسه قیمت خودرو

در این بین بازار خودرو هم مستثنی نبود و به این حادثه واکنش نشان داد. بیشترین افزایش قیمت را خودروهایی مانند دنا، تارا و پژو ۲۰۷ تجربه کردند.

قیمت دنا پلاس ۶ سرعته با افزایش حدودا ۹۵ میلیون تومانی به ۸۸۰ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای هیدرولیک با افزایش ۶۴ میلیون تومانی به ۷۹۲ میلیون تومان رسید.

تارا هم که در سال گذشته با افزایش شدید قیمت خود یک خودروی لاکچری به حساب می‌آمد با افزایش ۶۷ میلیونی در مدل دستی ارتقاء یافته به قیمت  ۸۴۷ میلیون تومان رسید.

در جدول زیر به تفاوت نرخ برخی خودروها نسبت به روز گذشته اشاره می‌کنیم:

خودرو

قیمت ۱۳ فروردین

قیمت ۱۴ فروردین

تارا اتوماتیک

۸۷۵(میلیون)

۹۴۵(میلیون)

دنا پلاس ۶ سرعته

۷۸۵

۸۸۰

پژو ۲۰۷ دنده برقی

۷۵۴

۸۰۹

پژو پارس سفارشی

۶۸۳

۷۰۵

رانا پلاس پانوراما

۶۵۰

۶۸۰

شاهین اتوماتیک

۸۲۵

۸۸۰

کوییک اتوماتیک

۴۹۵

۵۱۵

 

 

چشم انداز بازار خودرو

با توجه به تحولات اخیر پیش‌بینی می‌شود روند نوسانات نرخ خودرو ادامه‌دار باشد و این تا حدود زیادی بستگی به تحولات سیاسی در روز‌های آینده و در پی آن نرخ ارز دارد.

باید دید واکنش ایران به اتفاقات روز گذشته می‌تواند آرامش را به بازار برگرداند یا با افزایش تنش‌ها در منطقه و ادامه درگیری روند افزایش نرخ ارز ادامه پیدا خواهد کرد.

به طور کلی شاید بتوان در این ایام ضرورت جدی گرفتن واردات خودرو و تسریع در روند آن را برای کاهش التهابات بازار خودرو ضروری دانست.

 

www.novin.com
www.novin.com
ارسال نظر