پیامک ایران خودرو به خریداران پارس / گوش به زنگ باشید!

ایران خودرو به خریداران پژو پارس پیامک ارسال کرد.

پیامک ایران خودرو به خریداران پارس / گوش به زنگ باشید!

با توجه به ادامه تولید پژو پارس در بهار ۱۴۰۳ ایران خودرو پیامکی به خریداران این خودرو ارسال کرد.

متقاضیان بعد از تعطیلات باید منتظر فراخوان باشند.

پارس-۱

همه چیز درباره جایگزین پژو پارس

قیمت پژوی پیر که در آستانه بازنشستگی هم هست در بازار آزاد به حدود ۸۴۰ میلیون تومان رسیده است.

به نوعی می‌توان گفت با حقوق ۷.۱ میلیون تومانی کارگران در ۱۴۰۳ باید تقریبا ۱۱۸ ماه برای خرید این خودرو کار کرد.

گویا خرید خودروهای داخلی هم در ۱۴۰۳ برای بسیاری در حد رویا باقی می‌ماند!

پارس۱

 

 گزینه‌های مختلفی برای جایگزینی پژو پارس اعلام شده اما یکی از جدی‌ترین آن‌ها سورن پلاس با موتور xu7p است.

قیمت جایگزین پارس یعنی سورن پلاس در بازار آزاد حداکثر ۶۴۰ میلیون تومان است.

به نوعی می‌توان گفت اختلاف قیمت ۲۰۰ میلیون تومانی میان پارس و جایگزینش در بازار وجود دارد.

بررسی اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس نشان می دهد آبی های جاده مخصوص تا پایان بهمن ۱۴۰۲ در مجموع حدود ۵۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه سمند تولید کردند. این تیراژ تولید به نسبت مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ از افتی حدود ۱۵ درصدی حکایت می کند. خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ حاده مخصوص در پایان دومین ماه از زمستان ۱۴۰۱ در مجموع تولید حول و حوش ۶۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع سمند را نهایی کرده بودند. بنابراین مقایسه تیراژ تولید گروه سمند در ۱۴۰۱ با تولید این گروه خودرویی در ۱۴۰۲ از افت تیراژ حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ دستگاهی در سال گذشته خبر می دهد.

ایران خودرویی ها به تبع کاهش تیراژ گروه سمند در فروش این گروه خودرویی نیز در بازه زمانی یاد شده با افت روبرو بودند. خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در پایان یازدهمین ماه از سال ۱۴۰۲ حول و حوش ۶۵ هزار و ۵۰ دستگاه انواع سمند را برای متقاضیان فاکتور کرد. آبی های جاده مخصوص در مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ توانسته بودند تا نزدیک به ۶۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه از محصولات حاضر در سبد محصولاتی گروه سمند را به متقاضیان واگذار کنند. بنابراین شاهد هستیم که این خودروساز در فروش گروه سمند در بازه زمانی یاد شده با افت بیش از ۱۳ درصدی روبرو بوده است. ایران خودرویی ها تا پایان بهمن ۱۴۰۲ به نسبت همین بازه زمانی در ۱۴۰۱ حدود هشت هزار و ۷۵۰ دستگاه کمتر سمند فروخته بودند.

اما همان طور که گفته شد روند تولید و فروش گروه سمند در بازه زمانی آذر تا بهمن ۱۴۰۲ تغییر کرد. آبی های جاده مخصوص در بازه سه ماهه یاد شده به نسبت مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ تواستند تولید گروه سمند را حدود ۳۵ درصد رشد دهند. همچنین مقایسه فروش گروه سمند در فاصله آذر تا بهمن سال گذشته به نسبت همین بازه زمانی در سال پیش از آن نشان می دهد این خودروساز در فروش این گروه خودرویی نیز رشد حدود ۲۵ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

ایران خودرویی ها طی آذر تا بهمن ۱۴۰۲ در مجموع بیش از ۲۲ هزار و ۹۰۰ دستگاه انواع سمند را تولید کردند این در حالیست که در بازه زمانی یاد شده در ۱۴۰۱ تولید گروه سمند تیراژ حول و حوش ۱۹ هزار و ۹۸۰ دستگاهی را نشان می دهد.

اما فروش سمند در آذر تا بهمن سال گذشته به حوالی ۲۴ هزار و ۱۵۰ دستگاهی رسید اما در همین بازه زمانی در سال ۱۴۰۱ ایران خودرویی ها حدود ۱۹ هزار و ۳۰۰ دستگاه سمند فروختند.

به نظر می رسد دلیل این رشد تولید و فروش سمند در سه ماهه آذر، دی و بهمن ۱۴۰۲ به نسبت مدت مشابه در سال گذشته را باید در برنامه ریزی ایران خودرو برای جایگزینی سورن پلاس با موتور XU۷P به جای پژو پارس جست و جو کرد.

ایران خودرویی ها قصد دارند تا پژو پارس را به موزه بفرستند بنابراین سورن پلاس با موتور XU۷P به عنوان جدی ترین گزینه پارس از سوی این خودروساز مطرح شده است.

ایران خودرویی ها در بازه آذر تا بهمن ۱۴۰۲ با تمرکز روی تولید سورن پلاس با موتور XU۷P توانستند فیتیله تولید و فروش گروه سمند را بالا بکشند.

ارسال نظر