اولین ویدئو از آئودی در گمرک / خودروی برقی لوکس به ایران رسید

آئودی Q4 ای ترون رسما وارد خاک ایران شد.

اولین ویدئو از آئودی در گمرک / خودروی برقی لوکس به ایران رسید

آئودی برای محصولات برقی خود از پسوند E-TRON استفاده می‌کند. محصولی نیز که اخیرا در گمرک ایران رویت شده آئودی Q4 ای ترون است که بعد از بازگشایی واردات خودرو و در دور جدید به عنوان اولین مدل از این خودروساز لوکس آلمانی به ایران راه پیدا کرده است.

پیش از این شاهد واردات خودروهای ب ام و برای جانبازان بودیم. بعد از آن نیز خبر ورود ۲ محصول بنز و مشاهده آن در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی البته باز هم برای جانبازان شدیم. حال گویا نوبت به واردات محصولات دیگر خودروساز محبوب آلمانی یعنی آئودی رسیده است. البته آنطور که به نظر می‌رسد این بار محصولات آئودی برای عرضه به عموم مردم است و توسط شرکت نادین خودرو وارد می‌شود. 

بازگشت آئودی با Q4 برقی

آئودی برای محصولات برقی خود از پسوند E-TRON استفاده می‌کند. محصولی نیز که اخیرا در گمرک ایران رویت شده آئودی Q4 ای ترون است که بعد از بازگشایی واردات خودرو و در دور جدید به عنوان اولین مدل از این خودروساز لوکس آلمانی به ایران راه پیدا کرده است.

مشخصات فنی

آئودی Q4 ای ترون از یک پیشرانه برقی بهره می‌برد که روی محور عقب این خودرو نصب شده است. این پیشرانه توان تولید حداکثر ۲۰۱ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتن.متر گشتاور را دارد. شتاب صفر تا صد این خودروی جذاب برقی حدود ۸.۵ ثانیه است و نهایت سرعت آن روی ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت تنظیم شده است.

اطلاعتی که در بالا ذکرشد مربوط به آئودی Q4 40 است که نسخه قوی تر آن Q4 50 محسوب می‌شود. این خودرو از دو پیشرانه برقی بهره می‌برد و حداکثر توان آن ۳۱۳ اسب بخار و ۴۷۲ نیوتن.متر است. چنین آمار و ارقام جذابی باعث می‌شود Q4 در مدت زمان ۶.۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

نکته مهم دیگری که درباه خودروهای برقی بسیار اهمیت دارد میزان مسافت قابل پیمایش با یک بار شارژ است. مدل ۴۰ حدود ۶۰۵ و مدل ۵۰ حدود ۵۶۰ کیلومتر مسافت را می‌تواند با یک بار شارژ پیمایش کند. به طور کلی چنین اعدادی برای یک خودروی لوکس برقی در هر دو حالت می‌تواند قابل قبول باشد.

مدت زمان شارژ کامل این خودرو هم در صورت استفاده از شارژ معمولی ۱۲ ساعت است تا باتری ۸۴ کیلووات ساعتی این خودرو به بیشترین ظرفیت خود برسد.

امکانات جذاب Q4

آئودی Q4 امکان انتخاب سه حالت سیستم تعلیق اسپرت، نرم و استاندارد را به راننده می‌دهد که یک آپشن جذاب محسوب می‌شود. در کنار این مورد Q4 از آپشن‌هایی نظیر مانیتور لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، پشت آمپر دیجیتال، ترمز خودکار، کروز کنترل تطبیق پذیر، تایرهای ۲۱ اینچی و چراغ‌های ال ای دی بهره می‌برد.

قیمت

هنوز اطلاعات دقیقی در مورد قیمت و زمان عرضه این خودرو در دسترس نیست. قیمت این خودرو در بازار اروپا بین ۵۰ تا ۶۶ هزار یورو است که به پول ایران در پایین‌ترین حالت ممکن ۳.۱ میلیارد تومان می‌شود. هر چند که قیمت این خودرو قطعا بالاتر از این اعداد خواهد بود. باید منتظر ماند و دید که Q4 جذاب برقی با چه قیمتی توسط نادین خودرو روانه بازار ایران می‌شود. نظر شما درباره این خودروی جذاب آلمانی چیست؟

منبع: خودرونویس
ارسال نظر