محصول وارداتی پارس خودرو شکار شد / نیسان تیدا با قیمت ۶۵۰ میلیون تومان

شرکت پارس خودرو برای عرضه یک خودروی اقتصادی در بازار ایران، هاچبک نیسان تیدا را برگزیده است و حالا تصاویر اختصاصی این محصول را در حال گذراندن مراحل قانونی و تست نشان می‌دهد.

محصول وارداتی پارس خودرو شکار شد / نیسان تیدا با قیمت ۶۵۰ میلیون تومان

طی ماه‌های اخیر، مدل‌هایی از برند نیسان توسط شرکت‌های مختلف برای بازار ایران رونمایی شده‌اند. حالا پارس‌خودرو نیز در تلاش است تا سهمی از محصولات برند نیسان را داشته باشد و با توجه به کمبود خودروهای هاچبک در بازار کشورمان در گام اول به سراغ نیسان تیدا رفته است.

معرفی نیسان تیدا

نیسان تیدا دارای چراغ‌های جلو باریک است که با ظاهر امروزی خودروهای این شرکت متفاوت است. نمای جلو این خودرو تا حدودی شباهت به مدل قدیمی ایکس تریل دارد. چراغ‌های عقب تیدا الگوی مشابهی با نیسان سیلفی ۲۰۱۸ دارند.

تیدا۱

علی‌رغم طراحی خوب و هماهنگ، ظاهر این خودرو به اندازه مدل‌هایی مانند تویوتا کرولا و نیسان لیف جذابیت ندارد. چراغ‌های باریک، سپر ساده و فاقد تزئینات، و مه‌شکن‌های دایره‌ای، باعث شده ظاهر تیدا کمی بی‌روح به نظر برسد.

سایر اخبار

در نمای جانبی نیز رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچ بکار رفته‌اند. آنتن کوسه‌ای، بالچه انتهای سقف و خطوط روی درها ورودی، به حس اسپرت این خودرو کمک می‌کنند. چراغ‌های عقب بزرگ و مثلثی شکل، کمی با سایر اجزا ناهماهنگ به نظر می‌رسند.

ابعاد نیسان تیدا شامل طول ۴۳۸۷ میلی‌متر، عرض ۱۷۶۸ میلی‌متر و ارتفاع ۱۵۲۰ میلی‌متر است. فاصله محوری این خودرو ۲۷۰۰ میلی‌متر است که آن را نسبت به خودروهای هم‌طبقه ۲۰۶ و ۲۰۷ بزرگ‌تر می‌کند.

نیسان تیدا هاچ بک اقتصادی وارداتی پارس خودرو به ایران آمد

طراحی داخلی نیسان تیدا

فضای داخلی تیدا دارای فرمان بزرگ و عقربه‌های پشت آن است که نشان از طراحی قدیمی دارد. نمایشگر لمسی ۸ اینچ نیز تاثیر چندانی بر بهبود کیفیت کابین ندارد.

استفاده از پلاستیک‌های ارزان نرخ در سرتاسر داشبورد، صندلی‌های پارچه‌ای، دکمه‌ها و کلیدهای فراوان، اهرم دستی ترمزدستی و دسته دنده بزرگ، همگی نشان از طراحی قدیمی دارند.

تیدا۲

البته مدل‌های سفارشی با روکش چرمی و کیفیت بالاتر عرضه می‌شوند اما احتمال دارد این مدل‌ها به ایران وارد نشوند.

از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به سانروف، استارت دکمه‌ای، کنترل الکترونیکی پایداری و کروز کنترل اشاره کرد. صندلی عقب نیز برای سرنشینان بلند قامت مناسب است. حجم صندوق عقب ۳۸۵ لیتر و با خواباندن صندلی‌ها ۱۴۰۰ لیتر می‌شود.

مشخصات فنی نیسان تیدا

موتور نیسان تیدا در بازار جهانی شامل دو نوع توربوشارژ ۱.۶ و ۱.۲ لیتری است، اما به نظر می‌رسد نسخه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی برای بازار ایران انتخاب شود.

این موتور ۴ سیلندر توان تولیدی ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر دارد. شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن حدود ۱۲ تا ۱۳ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۵ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر است. گیربکس خودرو از نوع CVT است.

نیسان تیدا با موتور ۱.۲ لیتری توان ۱۱۵ اسب بخاری و گشتاور ۱۹۰ نیوتن متری دارد. مصرف سوخت ترکیبی آن ۵ تا ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است.

قوی‌ترین نسخه تیدا با موتور ۱.۶ لیتری ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و شتاب ۰-۱۰۰ آن ۸ ثانیه است. میانگین مصرف سوخت این مدل ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

تیدا۳

هنوز نرخ دقیق نیسان تیدای وارداتی مشخص نشده است. با توجه به نرخ این خودرو در بازار جهانی، پیش‌بینی می‌شود در بازار ایران بین ۵۵۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شود. البته نرخ نهایی بسته به تجهیزات انتخابی متفاوت خواهد بود.

به نظر می‌رسد نیسان تیدا بتواند گزینه مناسبی برای خریداران خودروی اقتصادی و عملکردی در بازار ایران باشد. در صورت ورود این خودرو، رقابت سختی میان تیدا، تویوتا کرولا، مزدا ۳ و هیوندای‌ای ۲۰ در این بازار در پیش خواهد بود.

 

منبع: خودروبانک
ارسال نظر