روزگار خودرو گزارش می‌دهد؛

نوسازی دستگاه‌های سنجش آلایندگی مراکز معاینه فنی تهران

امروز ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ از تجهیزات جدید سنجش آلایندگی خودروها در مراکز معاینه فنی رونمایی شد.

نوسازی دستگاه‌های سنجش آلایندگی مراکز معاینه فنی تهران

سیدمحمد مهدی میرزایی قمی، مدیرعامل مراکز معاینه فنی تهران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ یک میلیون ۶۶۴ هزار و ۱۷ مورد مراجعه به مراکز معاینه فنی تهران داشتیم. یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۶۷۹ مورد گواهی صادر شد. ۷۳ درصد خودروها هم موفق به دریافت معاینه فنی شدند. ۱۵ درصد هم معاینه فنی برتر دریافت کردند.

وی ادامه داد: ما در شهرداری تهران ۸ مرکز معاینه فنی داریم. مازاد بر این ۸ مرکز هم موارد خصوصی و سیار داریم. مراکز ۸ گانه حدود ۳۲ خط معاینه فنی سبک دارند. این خطوط ۱۳ سال است نوسازی نشده‌اند.

میرزایی قمی افزود: دستگاه‌های آنالیز گازی از برندهای مختلف بودند. این دستگاه‌ها عمرشان منقضی شده بود و باید به روزرسانی شوند. تامین قطعات این دستگاه‌ها هم دچار چالش بود. با توجه به این که دستگاه‌ها از برندهای متفاوت بودند مشکلات ایجاد شد.

مدیرعامل مراکز معاینه فنی تهران اظهار کرد: با یک فرآیند قانونی نوسازی دستگاه‌های سنجش آلایندگی در تمامی مراکز ۸ گانه تهران صورت گرفت. علاوه بر بحث خریداری دستگاه‌های جدید باید پشتیبانی‌ای تی داشته باشند. تجهیزات کامپیوتری لازم هم خریداری شدند.

وی در پایان اظهار کرد: اگر به صورت کامل معاینه فنی در شهر تهران پیاده‌سازی شود شاهد کاهش آلایندگ به طور محسوس خواهیم بود.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد