اعلام زمان جدید بازگشایی سامانه یکپارچه خودرو + جزئیات

پیگیری‌ها نشان می‌دهد متقاضیان تغییر اولویت خودرو می توانند با رفع ایرادات و بارگذاری خودروها بعدازظهر امروز وارد سامانه یکپارچه شوند.

اعلام زمان جدید بازگشایی سامانه یکپارچه خودرو + جزئیات

۲۶ فروردین ماه با اتمام زمان ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه خودرو، متقاضیان خرید خودرو می‌توانستند با مراجعه به سایت سامانه فروش یکپارچه از جزئیات زمان تحویل خودروهای خود مطلع شوند.

اما با اعلام نوبت دهی متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودرو از سوی خودروسازان مشخص شد که تقاضای زیادی برای ۵ مدل خودرو ایجاد شده و زمان تحویل این خودروها به سال ۱۴۰۳ موکول شده است. همین امر با اعتراض متقاضیان خرید خودرو روبه رو شد که در نهایت وزارت صمت اعلام کرد که متقاضیان از امروز ۵ اردیبهشت ماه به مدت ۵ روز می‌توانند با ورود به سامانه یکپارچه خودرو با ۵ اولویت نسبت به تغییر انتخاب اول خود اقدام کنند.

البته در حال حاضر ساعت از ۱۳ ظهر هم عبور کرده و خبری از گشایش سایت نیست و علاوه بر احتمال اختلال در باز شدن سایت گفته می‌شود خودروسازان در حال بارگذاری اسامی خودروها در سایت هستند که این موضوع جای تعجب دارد زیرا باید این اقدامات در روزهای گذشته انجام می شد تا مردم امروز بتوانند به راحتی به سایت مراجعه کرده ونسبت به تغییر خودروی انتخابی خود اقدام کنند.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد متقاضیان تغییر اولویت خودرو می توانند با رفع ایرادات و بارگذاری خودروها بعدازظهر امروز وارد سامانه یکپارچه شوند.

بعد از اینکه همه افراد انتخاب خود را در تغییر اولویت ها انجام دادند چند روز سایت بسته می‌شود تا اولویت اول آن‌ها پالایش شود و در نهایت ترتیب دریافت خودرو در سال ۱۴۰۲ مشخص شود.

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در این ارتباط تاکید کرد که اگر متقاضی هر ۵ اولویت را انتخاب کند قطعاً در سال ۱۴۰۲ می‌تواند خودروی خود را دریافت کند و به‌عکس اگر متقاضی هیچ اولویتی را انتخاب نکند همان انتخاب اولویت سال ۱۴۰۳ کماکان برای او ملاک عمل خواهد بود

به گفته وی کسانی که در سال ۱۴۰۲ نوبت‌دهی شده‌اند، اما به‌دلایلی می‌خواهند انصراف دهند و در طرح دوم یکپارچه تخصیص خودروی وزارت صمت شرکت کنند حتماً باید از طرح ابتدایی که ثبت‌نام کرده‌اند، انصراف دهند؛ گزینه انصراف برای متقاضیان فعال است.

البته اگر متقاضیان از طرح ابتدایی تخصیص خودرو انصراف ندهند برای شرکت در طرح دوم یکپارچه تخصیص خودرو با مشکل مواجه خواهند شد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر