نماینده مجلس: اراده‌ای برای واردات خودرو نیست

الله وردی دهقانی با تاکید بر اینکه بیش از یک سال از مصوبه طرح ساماندهی خودرو و بحث واردات خودرو گذاشته است، تصریح کرد: در حال حاضر اراده ای برای واردات خودرو نیست در حالیکه اجرایی کردن آن براحتی ممکن است.

نماینده مجلس: اراده‌ای برای واردات خودرو نیست

یک نماینده مجلس با اشاره به گرانی های اخیر بازار خودرو ، گفت: دولت باید از دخالت در بازار خودرو خودداری کند و از طرف دیگر تولیدکننده های خودرو هم باید محصولاتی استاندارد و با مصرف سوخت پایین تولید کنند، زیرا در شرایط کنونی خودروهای داخلی مصرف سوخت ۱۰ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر دارند که خیلی بالا بوده و خسارت های زیادی را به کشور و مردم وارد کرده اند.

الله وردی دهقانی با بیان اینکه در شرایط کنونی بیشتر خودروهایی که در کشور تردد می کنند بیشتر فرسوده هستند، افزود: یکی از دلیل این مساله کمبود عرضه خودرو در کشور است. از طرف دیگر تقاضای جدید در بازار خودرو وجود دارد و عرضه سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو نمی تواند به تمام تقاضاها جواب بدهد، به همین دلیل باید در کوتاه مدت با واردات خودرو تعادل لازم در بازار ایجاد شود.

او با تاکید بر اینکه بیش از یک سال از مصوبه طرح ساماندهی خودرو و بحث واردات خودرو گذاشته است، تصریح کرد: در حال حاضر اراده ای برای واردات خودرو نیست در حالیکه اجرایی کردن آن به راحتی ممکن است.

دهقانی با بیان اینکه واردات خودرو باید با قیمت های مناسب اتفاق بیفتد، تصریح کرد: اگر دولت به واردات خودرو به عنوان منبعی برای درآمد خودش فکر نکند و خودروهای وارداتی با قیمت مناسب و اقتصادی در بازار عرضه شوند به طور قطع بازار خودرو به تعادل خواهد رسید.

وزارت صنعت معدن و تجارت پیش از آغاز سال جدید فراخوان برای ثبت نام خودروی خارجی داد و بر مبنای آن از هر متقاضی ۵۰۰ میلیون تومان دریافت کرد و حالا بعد از حدود یک ماه و نیم هنوز موضوع واردات خودرو تعیین تکلیف نشده و تازه در روزهای گذشته وزیر صنعت خبر داده که مجوز واردات خودروی خارجی تایید شده است که در صورتی که این موضوع صحت داشته باشد تا طی کردن فرایندها حداقل ۶ ماه دیگر زمان می برد تا خودرو به کشور وارد و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

منبع: موج
ارسال نظر