هشدار جدی سازمان حمایت به ۱۵ خودروساز + سند

سازمان حمایت در نامه ای به خودروسازان ضمن هشدار در مورد فروش خودرو خارج از ضوابط ابلاغی به صورت تعهدی امانی و... تاکید کرد که با قیمت سازی جهت ایجاد بازار کاذب برخورد می کند.

هشدار جدی سازمان حمایت به ۱۵ خودروساز + سند
حسین فرهیدزاده رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای به مدیران عامل شرکت ایران، خودرو سایپا کرمان، موتور مدیران خودرو بهمن موتور فردا موتور آرین پارس موتور مکث، موتور ایران خودرو دیزل، صنایع خودرو سازی ایلیا سایپا دیزل آریا اورست ماشین، سروش دیزل مبنا، بهمن دیزل سیبا موتور در مورد مدیریت نوسانات قیمت خودرو در بازار هشدار داد.

در این نامه آمده است: با توجه به نوسانات اخیر در بازار خودرو و افزایش قیمت حاشیه بازار نسبت به قیمت درب کارخانه و اقدامات برخی افراد سودجو در سطح بازار با هدف بهره برداری از التهابات ایجاد شده مقتضی است به منظور مدیریت بازار به تمامی نمایندگی‌های فروش سراسر کشور آن شرکت ابلاغ گردد، از هر گونه فروش خودرو خارج از ضوابط ابلاغی به ویژه فروش خودروهای صفر کیلومتر اشخاص به صورت تعهدی امانی و….. خودداری نمایند.

بدیهی است در صورت مشاهده دخالت نمایندگی‌های رسمی فروش آن شرکت در موضوع قیمت سازی با هدف ایجاد بازارهای کاذب در خرید و فروش خودرو و بهره برداری از آن، مراتب توسط همکاران ادارات کل صنعت معدن و تجارت استان‌ها و بازرسان این سازمان بررسی و برخورد قانونی لازم معمول خواهد شد. همچنین تاکید می‌گردد کلیه مسئولیتها و عواقب ناشی از اقدامات نمایندگی‌ها در این خصوص متوجه شرکت اصلی خواهد بود با توجه به مراتب به شرح فوق مستدعی است دستور فرمائید در اسرع وقت اطلاع رسانی لازم به تمام نمایندگی‌ها صورت گرفته و تصویری از ابلاغیه‌های صادره به این سازمان منعکس شود.

منبع: مهر
ارسال نظر