قیمت جدید خودرو اجحاف در حق مصرف کننده است

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قیمت‌های جدید اعلامی خودرو را نامعقول، غیر واقعی و اجحاف آشکار به مصرف کننده دانست و گفت: خطر بالقوه این است که وضعیت فعلی قیمت خودرو به یک اپیدمی تورمی منجر شده و سایر بازارها را تحت الشعاع قرار دهد.

قیمت جدید خودرو اجحاف در حق مصرف کننده است

سیدناصر موسوی لارگانی در واکنش به انتشار لیست جدید قیمت خودروهای داخلی گفت: یکی از الزامات تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» خودداری از هر گونه اقدام، تصمیم یا تصمیماتی است که منجر به تلاطم در بازارهای مختلف شود اما متاسفانه عملکرد وزارت صمت از ابتدای سال جدید خلاف شعار سال بوده است.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد دعوایی که بین شورای رقابت و وزارت صمت راه افتاده، دعوای زرگری بر سر قیمت خودرو است که در نهایت به نفع دلالان و محتکران خودرو تمام خواهد شد. خروجی این وضعیت را هم می توان در افزایش عجیب و غریب قیمت خودرو در بازار آزاد دید.

موسوی لارگانی تاکید کرد: قیمت‌های جدید خودروهای داخلی بسیار نامعقول، غیرواقعی و اجحاف آشکار در حق مصرف کننده است؛ علاوه آن، این خطر بالقوه را هم به دنبال دارد که وضعیت فعلی قیمت خودرو به یک اپیدمی تورمی منجر شده و سایر بازارها را تحت الشعاع قرار بدهد. این افسارگسیختگی قیمتی می‌تواند صاحبان و سازندگان مسکن را هم وسوسه کند تا با توجه به جو ایجاد شده در بازار خودرو، قیمت‌ها را نامتعارف بالا ببرند. آثار افزایش نامتعارف قیمت مسکن هم بلافاصله در بازار رهن و اجاره منعکس شده و به تبع آن سایر بازارها هم در معرض چنین جو روانی قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: باید سوء مدیریت وزارت صمت در حوزه تعیین قیمت خودرو مهار شود که اقدامی تحریک کننده و تورم زاست؛ سفره و معیشت مردم تحمل تورمی بیشتر از این را ندارد چه اینکه همین الان هم فشار معیشتی بر مردم کم نیست.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری گفت: دولت با وعده مهار تورم، حقوق کارمندان، بازنشستگان و کارگران را بین ۲۰ تا ۲۷ درصد افزایش داده اما با این سوء مدیریت در وزارت صمت، هم قدرت خرید مردم کاهش بیشتری پیدا می کند و هم اینکه تمام برنامه‌های دولت برای مهار تورم تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مخالفت مجلس در سال گذشته با استیضاح فاطمی امین وزیر صمت گفت: پیامد رای منفی مجلس به این استیضاح را مردم دیدند؛ اکنون باید عوامل تورم‌زا را از سفره مردم حذف کرد چه اینکه مهار تورم نیز مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری است.

این نماینده مجلس در پایان به استعفای نوری از وزارت آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: آقای نوری به دلیل ناتوانی مدیریتی برکنار شد؛ انتظار می رود آقای فاطمی امین هم از وزارت صمت استعفا دهد و راه را برای تشکیل یک تیم مدیریتی قوی، کاربلد و با تجربه در این وزارت خانه باز کند؛ تداوم وزارت آقای فاطمی امین در وزارت صمت به صلاح نیست.

ارسال نظر