خودرو در بازار ۱۵ درصد گران شد + جزئیات

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: از پیش از شروع سال جدید تاکنون خودرو ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته و در ادامه بیش از این نیز افزایش می‌یابد.

خودرو در بازار ۱۵ درصد گران شد + جزئیات

فیروز نادری اظهار کرد: با اعلام افزایش قیمت‌های کارخانه خودرو مجدداً شاهد افزایش در قیمت‌های بازار آزاد خواهیم بود.

وی افزود: حتی صحبت‌هایی که درخصوص افزایش قیمت کارخانه اعلام شد نیز منجر به گرانی خودرو شد، به نحوی که از پیش از شروع سال جدید تاکنون شاهد افزایش قیمت در بسیاری از خودروها بوده‌ایم.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: زمانی که دلار ۶۰ هزارتومان بود قیمت خودرو ۲۰۷ دنده‌ای سقف شیشه‌ای، ۷۰۰ میلیون تومان بود و اکنون با وجود کاهش ۱۰ هزارتومانی دلار، به بیش از ۷۸۰ میلیون تومان رسیده است.

نادری با بیان اینکه حتی شایعه گرانی خودرو منجر به افزایش قیمت در بازار آزاد شده است، افزود: به دلیل کمبود عرضه نسبت به تقاضا با وجود افزایش قیمت کارخانه ، شاهد نزدیک شدن قیمت آن به بازار آزاد نیستیم و با هر بار افزایش قیمت کارخانه فاصله قیمت‌ها تا بازار آزاد بیش از پیش افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: ۷۰ درصد مردم به دلال خودرو تبدیل شده‌اند و خودروها را انبار می‌کنند، تا زمانی که واردات کاملاً آزاد نشود با این روش‌ها نمی‌توان بازار خودرو را کنترل کرد.

این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: از پیش از شروع سال جدید تاکنون خودرو ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته و در ادامه بیش از این نیز افزایش می‌یابد.

منبع: ایمنا
ارسال نظر