خودروی ۱۰۰۰ اسب بخاری چینی را ببینید + تصاویر

شرکت دانگ فنگ تولید شاسی‌بلند برقی و آفرود مِنگشی اِم هیرو ۹۱۷ را در کارخانه جدید هوبی شروع کرد. این محصول چهار چرخ محرک از ۱۰۸۸ اسب بخار قدرت و شعاع حرکتی ۵۰۵ کیلومتری سود می‌برد.

خودروی ۱۰۰۰ اسب بخاری چینی را ببینید + تصاویر

هیولای چینی اِم هیرو از باتری شرکت کاتل با ظرفیت ۱۴۰ کیلووات ساعت استفاده می‌کند و در نمایشگاه خودروی شانگهای به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد و از نیمه دوم سال جاری میلادی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. منگشی اِم هیرو ۹۱۷ بر پایه کانسپت اِم تراین سال ۲۰۲۲ شکل می‌گیرد. از نظر ابعادی باید گفت خودروی یاد شده طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۹۸۷/۲۰۸۰/۱۹۳۵ میلی‌متری دارد و فاصله بین محوری آن به ۲۹۵۰ میلی‌متر می‌رسد.

علیرغم ابعاد کوچک، دانگ فنگ اِم هیرو ۹۱۷ ظاهر خودروهای بزرگ‌تر از خود را تداعی می‌کند که یکی از دلایل آن می‌تواند چرخ های نسبتاً کوچک با ابعاد ۲۷۵/۶۵ R ۲۰ باشد. بنا به گفته وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، شاسی‌بلند جدید دانگ فنگ توانایی حمل ۵ نفر را خواهد داشت و زاویه حمله و فرار آن ۳۱ درجه خواهد بود. البته باید به این نکته اشاره داشت که اِم هیرو ۹۱۷ خودروی سنگین‌وزنی بوده و وزن آن بسته به نوع قوای محرکه بین ۳۱۳۰ تا ۳۲۹۳ کیلوگرم خواهد بود. وزن ناخالص خودروی یاد شده نیز می‌تواند بین ۳۷۴۰ تا ۳۸۰۰ کیلوگرم باشد.

نسخه تمام برقی این خودرو به چهار پیشرانه برقی مجهز شده است و می‌تواند حالت حرکت خرچنگی نیز داشته باشد. قدرت ترکیبی این چهار پیشرانه به ۱۰۸۸ اسب بخار و گشتاور آن‌ها به ۱۴۰۰ نیوتون متر می‌رسد. نسخه دیگری از اِم هیرو ۹۱۷ نیز وجود دارد که به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو به همراه پیشرانه برقی مجهز بوده و قدرت و گشتاور واحد برقی به ۸۱۶ اسب بخار و ۱۰۵۰ نیوتون متر و قدرت پیشرانه درون‌سوز نیز به ۱۹۷ اسب بخار می‌رسد. البته باید به گفته به عنوان یک خودروی برقی با ژنراتور درون‌سوز، پیشرانه بنزینی فقط باتری را شارژ می‌کند و ارتباطی با چرخ ها ندارد. باتری تولید شده توسط کاتل در این نسخه نیز ظرفیت ۶۶ کیلووات ساعتی دارد و برد ترکیبی خودرو را به ۸۰۰ کیلومتر می‌رساند.

اما بد نیست اشاره‌ای نیز به پس زمینه اِم هیرو ۹۱۷ داشته باشیم، خودرویی که ریشه‌های آن به خودروی نظامی دانگ فنگ با نام واریور بازمی‌گردد. در سال ۲۰۲۱ بود که دانگ فنگ از نسخه غیرنظامی این خودرو با نام واریور M ۵۰ رونمایی کرد. وانت پیکاپ یاد شده از پیشرانه دیزلی استفاده می‌کرد و بین مشتریان چینی طرفداران زیادی پیدا کرد. به همین خاطر دانگ فنگ خانواده منگشی یا واریور را گسترش داد و حالا نیز اِم هیرو ۹۱۷ را رونمایی کرده است. خودروساز موردبحث علاوه بر تولید خودروهای درون‌سوز یک برند جداگانه را برای خودروهای برقی اختصاص داده که اِم هیرو نام دارد و در سال ۲۰۲۲ تأسیس شده است. اِم هیرو قبلاً دو کانسپت با نام های اِم تراین شاسی‌بلند و اِم تراین وانت پیکاپ را رونمایی کرده است، خودروهایی که بر پایه پلتفرم مورا ساخته می‌شوند و می‌توانند از چهار پیشرانه برقی استفاده کنند. اِم هیرو ۹۱۷ قرار است با قیمت پایه ۱۰۲ هزار دلار راهی بازار شود و دانگ فنگ به دنبال فروش سالانه ۱۵۰۰ دستگاه از آن در کشور چین خواهد بود.

منبع: پدال
ارسال نظر