پژو پارس جدید از راه رسید / خلاقیت به سبک ایران ‌خودرو!

استانداردهای جدید، خودروسازان داخلی را ملزم کرده است که از دی لایت به عنوان یک آپشن استاندارد بهره بگیرند. به این ترتیب، طبق تصاویری که تازه به دستمان رسیده است شاهد آنیم که ایران خودرو نیز خودروی پژو پارس را به آپشن چراغ روشنایی در روز تجهیز کرده است.

پژو پارس جدید از راه رسید / خلاقیت به سبک ایران ‌خودرو!

در استانداردهای جدید، دیگر دی لایت یک آپشن نیست و به یک استاندارد لازم الاجرا بدل شده است. به این ترتیب، شاهد آن هستیم که خودروسازان داخلی به ترتیب محصولات‌شان را به این مورد تجهیز می کنند. به عنوان یکی از همین نمونه ها می توان به جک J4 اشاره کرد که اواسط سال گذشته به دی لایت مجهز شد. اکنون بر طبق تصاویر جدیدی که به دست خبرنگار اسب بخار رسیده است، پژو پارس را نیز باید از جمله محصولاتی دانست که چراغ روز، به تازگی، برای آن تعبیه شده است.

پژو پارس را نیز مانند برخی محصولات داخلی باید از جمله خودروهای نامیرا دانست که از حدود بیش از دو دهه پیش تا به امروز، به طور مستمر در خطوط تولید ایران خودرو بوده است. این خودرو در گذر زمان از نظر ظاهری کم ترین میزان تغییرات را تجربه کرده و تقریباً به جز آینه های کناری و حذف راهنماهای روی گلگیر، تغییر دیگری نداشته است.

اما در بحث فضای داخلی داستان پژو پارس کاملاً متفاوت است و برای این خودرو در سال های گذشته داشبورد کاملاً جدیدی طراحی شده است که در بازار به داشبورد سوناتایی معروف است. همچنین نمونه های مختلف این خودرو اعم از ELX و سفارشی و… به امکانات متفاوتی هم مجهز هستند که از جمله آن ها می توان به سنسور نور و باران، مانیتور، تهویه اتومات، کروز کنترل، تنظیم برقی پشتی صندلی ها و.‌‌‌.. اشاره کرد.

به تازگی، طبق تصاویری که به دست ما رسیده است و همچنین کد کلاس های جدید این خودرو در وب‌سایت شرکت ایران خودرو، پژو پارس نیز مانند رانا پلاس به چراغ روز مجهز شده و این چراغ دقیقاً مانند جک J4 در بخش مه شکن این خودرو تعبیه شده است.

همچنین پوزیشن لایت نیز به پژو پارس افزوده شده است. پوزیشن لایت استاندارد جدیدی است که در واقع قابلیت روشن بودن دائمی چراغ های عقب محسوب می شود. در کد کلاس های ۲۸۵۲۹، ۳۵۱۰۶، ۳۵۱۰۷ و ۳۵۱۰۸ از این خودرو، چراغ روز و پوزیشن لایت جزو اقلام استاندارد ذکر شده اند.

مشخصات فنی

پژو پارس کد کلاس ۲۸۵۲۹، یک کد از پارس LX محسوب می شود و در این نسخه از پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 بهره گرفته شده است. پیشرانه پارس قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۰۵ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر است و یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت تولیدی پیشرانه را برعهده دارد.

تیپ دیگر این خودرو هم به پیشرانه XU7 پلاس با حجم دقیق ۱۷۶۱ سی سی با حداکثر قدرت و گشتاور ۹۷ اسب بخار و ۱۴۶ نیوتن متر مجهز و جعبه دنده آن هم از نوع ۵ سرعته دستی است.

منبع: اسب بخار
ارسال نظر