نماینده مجلس: درباره قیمت خودرو با رئیس جمهور صحبت کردیم

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس تاکید کرد: باید کاری کنیم رقابت به صنعت خودرو وارد شود مجلس هم پیگیر آن هست؛ با دولت و شخصرئیس جمهور در این باره گفت‌وگو و رایزنی کردیم که به صورت یک لایحه از سوی دولت ارسال شود.

نماینده مجلس: درباره قیمت خودرو با رئیس جمهور صحبت کردیم

اصغر سلیمی عضو کمیسیون امور داخلی وشوراها درمجلس درباره صنعت خودرو و افزایش قیمت آن، اظهار داشت: بحث خودرو هم در مجلس دهم و هم مجلس یازدهم به طور ویژه مورد بررسی قرار گرفته شد؛ در دوره قبل بحث واردات خودرو مطرح شد که متاسفانه محقق نشد و موضوع واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی نیز پیگیری شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خودروهای داخلی از نظر کیفیت در جایگاه پایینی قرار دارند نباید صرفا انتظار تولید داشته باشیم، تولید به چه قیمتی؟خودرویی که مانند پراید تولید شود آیا می‌تواند حافط جان مردم باشد؟

سلیمی با بیان اینکه "باید در مسئله خودرو رقابت داشته باشیم" گفت: تا زمانی که رقابت نباشد و خودروی خارجی و با کیفیت وارد نشود متاسفانه صنعت خودروسازی ما و قیمت روزافزون آن کنترل نخواهد شد.

این عضو کمیسیون امورداخلی به مصوبه مجلس در رابطه با "ورود خودروهای پنج سال کارکرد به بازار" تصریح کرد: متاسفانه بحث خودروهای پنج سال کارکرده مطرح بود که مجمع تشخیص این را رد و حذف کرد که این هم یکی از گلایه‌های مجلس است، با اجرای این مصوبه میتوانست در بازار خودرو باتوجه قیمت بالایی که خودروی نو دارد خودروی دست دوم اما با کیفیت بالا مانند سایر کشورها وارد بازار شود.

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم این رقابت به صنعت وارد شود مجلس هم پیگیر آن هست؛ با دولت و شخص رئیس جمهور در این باره گفت‌وگو و رایزنی کردیم که به صورت یک لایحه از سوی دولت ارسال شود و همچنین مسائلی از بودجه که امکان حل آن با مجمع تشخیص نبود در قالب این لایحه ارسال شود تا مورد جبران قرار گیرد.

ارسال نظر