مزدا ۳ جدید رونمایی شد / قیمت فقط ۸۷۵ میلیون تومان

شرکت مزدا از جدیدترین نسخه مزدا ۳ مدل ۲۰۲۴ با تجهیزات رفاهی و تکنولوژی بیشتر و حداقل قیمت ۱۷۵۰۰ دلار (معادل ۸۷۵ میلیون تومان) رونمایی کرد.

مزدا ۳ جدید رونمایی شد / قیمت فقط ۸۷۵ میلیون تومان

چهارمین نسل مزدا در اواخر سال ۲۰۱۸ معرفی شده بود و بنابراین به‌روزرسانی آن منطقی به نظر می‌رسد. برخلاف اکثر رقبا، ژاپنی‌ها معمولاً علاقه‌ای به فیس لیفت سنگین محصولات خود ندارند و همان‌طور که در تصاویر رسمی مزدا ۳ مدل ۲۰۲۴ مشاهده می‌کنید، این خودرو تفاوت‌های زیادی نسبت به قبل ندارد. هاچبک و سدان جمع‌وجور مزدا طی هفته جاری در ژاپن معرفی شده است و از رنگ بدنه جدید و برخی بهبودهای داخل کابین سود می‌برد.

مزدا ۳ مدل ۲۰۲۴ بازار ژاپن هم‌اکنون با رنگ متالیک سرامیک بدنه و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی عرضه می‌شود. این نمایشگر بزرگ‌تر از نمونه ۸.۸ اینچی قبلی بوده و با پورت‌های USB-C نورانی همراه می‌شود. همچنین خریداران می‌توانند به فضای شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند دسترسی داشته باشند.

از نظر سیستم‌های ایمنی نیز مزدا ۳ بهبود یافته و هم‌اکنون به عملکرد هشداری که قادر به تشخیص حواس‌پرتی راننده است تجهیز می‌شود. در صورتی که حواس‌پرتی راننده تشخیص داده شود سیستم یاد شده هشدارهای صوتی و پیام‌های خطر را روی نمایشگر منتشر می‌کند. مزدا ۳ مدل ۲۰۲۴ همچنین از سیستم تشخیص موانع اطراف خودرو و عابران پیاده سود می‌برد.

یکی از ویژگی‌های مثبت برگرفته از CX-60 سیستم استارت از راه دور پیشرانه است که البته در مدل‌های گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود. نرم‌افزار مربوط به این سیستم باید در گوشی هوشمند نصب شود و با استفاده از آن می‌توان هشدارهای مربوط به سرعت، مدت‌زمان رانندگی و… را تنظیم نمود. یکی دیگر از ویژگی‌های CX-60 که به مزدا ۳ راه یافته سیستم حفاظت از خودرو در زمان سرقت است که در تمامی تریم‌ها به جز مدل مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری وجود دارد.

مزدا ۳ مدل ۲۰۲۴ در ژاپن با قیمت آغازین حدود ۱۷,۵۰۰ دلار عرضه می‌شود و قیمت مدل‌های فول آن به نزدیک ۳۰ هزار دلار می‌رسد. خودروی یاد شده در بازار استرالیا نیز بهبود یافته است و دیگر خبری از پیشرانه اسکای اکتیو ایکس و گیربکس دستی برای آن نیست.

منبع: پدال
ارسال نظر