شاهکار جدید لکسوس از راه رسید + تصاویر

لکسوس LC با معرفی نسخه سفارشی اولتیمیت ادیشن جدید وارد مدل سال ۲۰۲۴ خود شده است. این خودرو به دو صورت کوپه و کانورتیبل و با پیشرانه ۸ سیلندر راهی بازار اروپا می‌شود.

شاهکار جدید لکسوس از راه رسید + تصاویر

جدیدترین محصول سفارشی لکسوس از رنگ سفید هاکوگین مات برای بدنه استفاده می‌کند. این رنگ جذاب که از محصولات اسپرت کمپانی به ویژه LFA الهام گرفته است با تریم مشکی همراه می‌شود تا تضاد زیبایی ایجاد کند؛ اما آنچه باعث تمایز اصلی LC اولتیمیت ادیشن از باقی مدل‌ها می‌شود مجاری هوایی است که به‌صورت تدریجی شکل داده شده‌اند و برای اولین بار در صنعت خودرو بکار می‌روند؛ به‌عبارت‌دیگر این مجاری هوا بجای آنکه به سپر جلو چسبانده شوند در آن قالب‌بندی می‌شوند.

لکسوس می‌گوید مجاری هوای یاد شده فقط برای زیبایی نیستند و کار آن‌ها هدایت جریان هوا و کاهش لیفت بخش جلوی بدنه به‌ منظور ایجاد هندلینگ و پایداری بهتر است. تصاویر کوپه موردبحث هنوز به‌صورت رسمی منتشر نشده‌اند اما می‌دانیم که یکی دیگر از ویژگی‌های آن وجود بال عقب مشکی‌رنگ و از جنس فیبر کربن خواهد بود. کابین خودروی یاد شده نیز جذابیت‌های زیادی خواهد داشت و رنگ آبی کاچی برگرفته از سلاح سامورایی‌ها در آن بکار رفته است. لکسوس همچنین شماره سریال خاص هر مدل را روی پلاکی آلومینیومی و جلوی دسته‌دنده نصب می‌کند تا به مالک خودرو خاص بودن آن را یادآوری کند. تکمیل کننده تغییرات کابین نیز پلاک‌هایی با نوشته‌های لیمیتد ادیشن و تریم آلکانترا روی پانل درب‌ها و کنسول مرکزی خواهد بود.

لکسوس LC اولتیمیت ادیشن از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت کمتر استفاده می‌کند هرچند پاسخ پیشرانه بهتر و عملکرد آن نرم‌تر شده است و حالا صدای پرطنین‌تری تولید می‌کند. مهندسان ژاپنی همچنین دیفرانسیل عقب را برای ارائه شتابی بهتر بازنگری کرده‌اند. اما جدای از مدل سفارشی اولتیمیت ادیشن باید به خانواده LC مدل ۲۰۲۴ در اروپا اشاره کنیم که هم‌اکنون از نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، تشخیص صوتی و ناوبری سود می‌برد. لکسوس همچنین جای برخی کنترل‌ها در کنسول مرکزی را تغییر داده و از طراحی جدیدی استفاده کرده است. به این موارد طرح دو رنگ سفید و آبی را نیز می‌توان اضافه کرد. از دیگر موارد جدید لکسوس LC مدل ۲۰۲۴ باید به رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی فورج کاری شده جدید، دوربین دید محیطی و سیستم ایمنی ارتقا یافته اشاره داشت.

مهندسان لکسوس همچنین اقدام به بازنگری در سیستم ترمز برقی این خودرو کرده‌اند تا حس طبیعی‌تری داشته باشد و با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیز هماهنگ شود. در مدل‌های هیبریدی نیز شاهد استفاده از باتری جدید با ظرفیت بالاتر برای ارائه پرفورمنس بهتر هستیم. تولید این خودرو برای بازار اروپا از چند ماه آینده شروع خواهد شد.

منبع: پدال
ارسال نظر