شاهکار جدید ایران خودرو را ببینید / رانا پلاس با دی لایت

براساس استانداردهای اجباری سال جدید، حالا رانا پلاس ایران خودرو هم مثل پژو پارس به دی لایت و پوزیشن لایت مجهز شده است.

شاهکار جدید ایران خودرو را ببینید / رانا پلاس با دی لایت

پیش تر، از استانداردهایی که قرار است در سال ۱۴۰۲ به خودروهای تولید داخل اضافه شود، خبری کار کردیم و توضیح دادیم که براساس برنامه های سازمان استاندارد و وزارت صمت قرار است استانداردهای اجباری جدیدی به خودروها اضافه شود. براساس زمان بندی‌ای که در گزارش سالانه وزارت صمت منتشر شده بود، چراغ روشنایی روز یا دی لایت استانداردی بود که از آغاز امسال به خودروهای تولید داخل اضافه می شد و حالا تصاویر رانا پلاس با دی لایت توسط مخاطبان اسب بخار از خط تولید ایران خودرو برای ما ارسال شده است که نشان می دهد رانا پلاس به دی لایت مجهز شده است.

بر این اساس، رانا پلاس و رانا پلاس پاناروما با دو کد کلاس ۶۱۰۱۷ و ۶۱۵۰۸ تا پایان سال به سنسور نور، سنسور پایش فشار باد تایرها ( TPMS ) و سامانه کنترل پایداری الکتریکی نیز مجهز می شوند و با توجه به برنامه های ایران خودرو و وجود زیرساخت، احتمالاً امکاناتی مثل سنسور باران و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی هم به این خودرو اضافه خواهد شد.

رانا پلاس با کد اتاق ۶۱۰۱۷ به پیشرانه ۱.۶ لیتری TU ۵ مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۰۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. رانا پلاس با کد اتاق ۶۱۵۰۸ که همان رانا پلاس سقف شیشه ای است پیشرانه TU ۵ پلاس را دارد که با داشتن زمان بندی متغیر سوپاپ ها توان تولید نهایت قدرت ۱۱۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر را دارد و جعبه دنده هم از نوع ۶ سرعته دستی است.

رانا پلاس سقف شیشه ای یا همان کد اتاق ۶۱۵۰۸ نسخه فول آپشن از رانا پلاس است که هم پیشرانه قوی تری دارد و هم گیربکس به‌روزتری برای انتقال قدرت آن استفاده شده است. این خودرو به امکانات نسبتاً خوبی نظیر فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، سقف پانارومیک، دو کیسه هوا، آینه های کناری برقی، تهویه دستی، سنسور پارک عقب و… مجهز است، اما نسخه سقف فلز این خودرو عملاً به غیر از اضافه شدن استانداردهای جدید تفاوت چندانی با ۲۰۶ تیپ ۵ ندارد و می توان گفت همان پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است در لباسی دیگر.

منبع: اسب بخار
ارسال نظر