سیر تا پیاز ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو / همه چیز را اینجا بخوانید

دور دوم ثبت سفارش طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی آغاز شد و بر همین اساس متقاضیانی که حساب خود را وکالتی کرده‌اند برای انتخاب خودروی مورد نظر خود می‌توانند به سایت سامانه مراجعه کنند.

سیر تا پیاز ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو / همه چیز را اینجا بخوانید

خودروهایی که در این برنامه فروش عرضه خواهند شد

سایپا

کوییک GX (شهریور۱۴۰۲ به‌ بعد)

کوییک اتوماتیک

کوییک R اتوماتیک

کوییک GX R (شهریور ۱۴۰۲ به‌ بعد)

کوییک R دنده ای

کوییک S

ساینا S

ساینا S اتوماتیک

ساینا S دوگانه سوز

ساینا GX (شهریور ۱۴۰۲ به‌ بعد)

ساینا GX اتوماتیک (شهریور ۱۴۰۲ به‌ بعد)

ساینا GX دوگانه‌سوز (شهریور ۱۴۰۲ به‌ بعد)

شاهین

شاهین اتوماتیک (شهریور ۱۴۰۲ به‌ بعد)

اطلس (شهریور ۱۴۰۲ به‌ بعد)

مدیران‌ خودرو

فونیکس آریزو ۶ پرو اکسلنت

فونیکس تیگو ۸ پرو پریمیوم ۱.۶

ام وی ام X55 پرو

ام وی ام X22 پرو اتوماتیک

ام وی ام X22 پرو دنده‌ای

آریزو ۵ توربو اسپرت

کرمان‌ موتور

جک J4

جک S3

کی ام سی J7

فردا موتورز

SX5

T5

suba m4

دهم تیرماه ۱۴۰۲ پایش پنج اولویت متقاضیان انجام و در سامانه اعلام خواهد شد. در روز ۱۵ تیرماه، امکان ثبت نام متقاضی بر اساس فراخوان خودروساز بر مبنای زمان بندی اعلامی صورت می‌گیرد.

سوالات رایج درباره ثبت نام در سامانه جامع خودرو

نکات:

۱- موجودی لازم برای انجام ثبت نام در فهرست نوبت دهی کلیه خودروهای داخلی صد میلیون تومان است و این وجه اعتبار صرفاً لازم است تا زمان اعلام نتایج نوبت دهی در حساب شخصی وکالتی مشتریان مسدود گردد. لازم به ذکر است که وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی صرفاً به منظور شناسایی مشتریان واقعی در نظر گرفته شده است و برای کلیه متقاضیان طرح عادی، طرح خودروهای فرسوده و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت الزامی است.

۲- ضروری است وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی شخص متقاضی، از زمان ثبت نام اولیه تا اعلام اولویت‌های تخصیص، مسدود گردد و قابل برداشت نیست. انصراف از حساب وکالتی و یا برداشت وجه توسط متقاضی در طی این مدت، به منزله انصراف از طرح تلقی می شود و از فهرست انتظار حذف می گردد.

۳- امکان ثبت نام هر متقاضی که پیش از این در فهرست نوبت دهی طرح اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی قرار گرفته اند وجود ندارد.

۴- ثبت نام مرحله اول در فهرست نوبت دهی هیچ گونه حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی کند و تعهد خودروساز صرفاً براساس قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز در مرحله سوم اجرای طرح شکل می گیرد.

۵- تخصیص خودرو در این مرحله براساس اولویت انتخابی مشتری و رتبه اولیه در سامانه انجام می گیرد.

۶- ضروری است علاوه بر دارا بودن حساب شخص وکالتی با وجه اعتبار لازم، کلیه شرایط طرف تقاضا، توسط متقاضیان رعایت شود و چنان چه در هر مرحله تا قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز، مشخص گردد که متقاضی حائز شرایط ثبت نام نبوده است، ثبت نام وی ملغی می گردد.

شرایط متقاضیان

۱- حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال است.

۲- دارا بودن گواهینامه رانندگی معتبر (دارای تاریخ اعتبار) برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.

۳- متقاضیانی که طی ۴۸ ماهه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی نسبت به ثبت نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و … ) اقدام نموده‌اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

۴- متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

۵- انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به‌صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به‌صورت وکالتی ممنوع است.

۶- امکان صلح خودروی خریداری شده به غیر وجود ندارد.

۷- شرکت‌های خودروسازی موظف‌اند روش‌های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به مدت یک سال، از جمله رهن گرفتن سند خودرو را اتخاذ و اجرا کنند.

۸- امکان ثبت نام و خرید خودرو برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.

۹- در صورتی که در هریک از مراحل و فرآیند ثبت نام مشخص شود که متقاضی حائز شرایط ثبت نام نیست، ثبت نام وی کان لم یکن تلقی و وجه واریزی (بدون پرداخت سود مشارکت و … ) عودت خواهد شد.

۱۰- در صورت بروز هر گونه تأخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، خسارت جبران تأخیر در تحویل، مطابق آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و ابلاغیه های مرتبط که متعاقباً از طریق بخشنامه های فروش اطلاع رسانی می گردد، پرداخت خواهد شد.

۱۱- سایر موارد و شرایط براساس بخش‌نامه‌های صادره توسط شرکت‌های خودروسازی و قرارداد منعقده فی‌مابین با مشتریان خواهد بود.

۱۲- متقاضی می بایست اقدام به ایجاد صرفاً یک حساب وکالتی نماید، در غیر این صورت، مسئولیت موضوع به عهده خود متقاضی است.

۱۳- قرار نداشتن در فهرست اولویت های اعلامی اولین طرح یکپارچه خودروهای داخلی و وارداتی و یا انصراف در طرح مذکور تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰.

۱۴- هر کد ملی مجاز به خرید یک دستگاه خودرو از مجموع شرکت‌های خودروسازی است.

۱۵- طرح ها شامل: طرح عادی، طرح خودروهای فرسوده و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (صرفاً مختص مادرانی که حائز شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که مورد تأیید سازمان ثبت احوال کشور است) مسئولیت اشتباه در انتخاب طرح به عهده متقاضی است.

۱۶- متقاضیان ثبت نام می‌بایست شماره همراه ثبت شده به نام خود را در سامانه اعلام نمایند، در غیر این صورت، مسئولیت عدم تطابق شماره همراه با کد ملی به عهده متقاضی است.

منبع: پدال
ارسال نظر