زمان باز شدن سامانه یکپارچه خودرو اعلام شد / همه چیز درباره دور سوم ثبت نام (به روزرسانی تیر ۱۴۰۲)

متقاضیان خرید خودرو می‌توانند از ۵ اردیبهشت و به مدت ۵ روز با مراجعه به سایت سامانه فروش یکپارچه نوع و زمان انتخابی خود برای تحویل خودرو را مشخص کنند.

زمان باز شدن سامانه یکپارچه خودرو اعلام شد / همه چیز درباره دور سوم ثبت نام (به روزرسانی تیر ۱۴۰۲)

زمان باز شدن سامانه یکپارچه برای دور سوم اعلام شد

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در خصوص فروش دوره سوم طرح یکپارچه خودرو توضیحاتی ارائه داد.

تقدسی مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در خصوص فروش دوره سوم یکپارچه خودرو گفت: طرح فروش یکپارچه خودرو ختم به این دو مرحله نخواهد شد، اما اینکه فرآیند مرحله سوم دقیقا چه زمانی باشد، هنوز مشخص نیست و قطعا پس از اتمام مرحله دوم، برای مرحله سوم و اجرای آن برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت.

به گفته او، احتمالا مرحله سوم تخصیص فروش خودرو شهریور ماه انجام شود.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت:البته خودرو‌های عرضه‌شده در این مرحله به ۳ درصد متقاضیان جامانده از مرحله دوم اختصاص دارند. به این گروه از متقاضیان در مرحله دوم سامانه جامع عرضه خودرو هیچ‌گونه خودرویی اختصاص داده نشده بود.

تقدسی گفت: متقاضیان طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده باید توجه داشته باشند که همچون دو طرح دیگر (عادی و طرح حمایت از قانون جوانی جمعیت ویژه مادران) باید برای تعریف حساب وکالتی به نام سازمان حمایت و مسدود کردن وجه ۱۰۰ میلیون تومان اقدام کنند.

پس از مشخص شدن نوبت‌ها و رتبه بندی متقاضیان، حالا امکان ویرایش خودرو بر اساس زمان تحویل فراهم شده است. در این طرح رتبه بندی برای برخی خودرو‌های پر متقاضی سال ۱۴۰۳ بوده به همین دلیل این امکان ویرایش محیا شده تا متقاضیانی که قصد تحویل سریعتر خودرو را دارند، بتوانند زمان تحویل و البته نوع خودرو را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید:

اعلام زمان جدید بازگشایی سامانه یکپارچه خودرو + جزئیات

مهدی تقدسی گفت: قرار است هر متقاضی که رتبه بندی دریافت خودروی آن سال ۱۴۰۳ اعلام شده، بتوانند در سه اولویت متفاوت، سه خودرو انتخاب و در سال ۱۴۰۲ خودرو خود را دریافت کند.

وی افزود: پس از اینکه همه متقاضیان انتخاب خود را انجام دادند، سایت بسته و بر اساس اولویت بندی متقاضی، پالایش اطلاعات آن‌ها انجام و ترتیب تحویل خودرو در سال ۱۴۰۲ مشخص خواهد شد.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با بیان اینکه اکنون امکان ویرایش خودرو و زمان تحویل بر اساس ظرفیت تولید خودروسازان فراهم شده است، گفت: برای تعدادی خودروی پرمتقاضی مانند دنا که محدودیت تولید داشت زمان تحویل به متقاضیان سال ۱۴۰۳ مشخص شده است، حال اگر متقاضی نیاز سریعتر به خودرو دارد، می‌تواند اکنون نوع خودرو و زمان تحویل را تغییر دهد.

بر این اساس؛ ۵ اردیبهشت، سامانه یکپارچه فروش خودرو باز و تا ۵ روز فعال می‌ماند و در ۳ روز پالایش اطلاعات ثبت شده انجام خواهد شد. متقاضیان خرید خودرو می‌توانند با مراجعه به سایت سامانه فروش یکپارچه به نشانی www.esalecar.ir ویرایش اطلاعات خود را انجام دهند.

دور سوم سامانه یکپارچه خودرو

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام کرده است که طرح فروش یکپارچه خودرو ختم به این دو مرحله نخواهد شد و مرحله سوم به زودی آغاز خواهد شد. اما زمان دقیقی برای این مرحله تعیین نشده است و پس از اتمام مرحله دوم، برنامه‌ریزی برای اجرای مرحله سوم انجام خواهد شد.

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، توضیح داد که با توجه به چالش‌های برگزاری مرحله دوم از جمله غیبت ایران خودرو و انتقادات بسیاری از متقاضیان، بسیاری از افراد منتظر شروع مرحله سوم هستند.

وی همچنین افزود که تفاوت اصلی مرحله سوم با مرحله قبلی، اضافه شدن طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و این است که متقاضیان از ابتدا می‌توانند پنج اولویت خودرویی خود را تعیین کنند.

زمان ثبت نام مرحله سوم سامانه یکپارچه خودرو

برای تمامی افرادی که در مرحله دوم شرکت کرده بودند، تا پایان سال ۱۴۰۳ به تفکیک برنامه تولید خودروسازان داخلی، تعلق خواهد گرفت. در صورتی که ظرفیت جذب نشده خودروسازان و محصولات جدید در شهریور ماه برای سه درصد باقیمانده افراد فراهم باشد، آنها می‌توانند خودرو جدیدی را انتخاب کنند. زمان آن توسط وزارت صمت اعلام خواهد شد.

از طرفی، افرادی که در مرحله دوم خودرویی به آنها تخصیص داده نشده است، در شهریور ماه می‌توانند در سامانه یکپارچه ثبت نام مجدد کنند. همچنین در دور سوم فروش، مباحثی در خصوص عرضه خودروی تی ۹۰ شاهین با موتور جدید و تارا اپشنال مطرح شده است، اما هنوز توسط مسئولان صنعت تایید نشده است. برای این طرح، پرونده دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه باز است و پس از تعیین و تکلیف متقاضیان، برنامه ریزی ها برای مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه انجام خواهد شد.

راهنمای ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو

در اینجا به راهنمایی ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو پرداخته می‌شود. برای ثبت‌نام در این سامانه، متقاضیان باید ابتدا از بین بانک‌های مورد تایید وزارت صمت، حساب وکالتی در یکی از آنها را افتتاح کنند. بانک‌های ملی، ملت، تجارت، صادرات، سپه، پاسارگارد، پارسیان، رفاه، مهر ایران، کشاورزی، رسالت، اقتصاد نوین، آینده، ایران زمین، توسعه تعاون، دی، موسسه اعتباری ملل، پست بانک، مسکن، سینا، صنعت و معدن، موسسه اعتباری نور، کارآفرین، شهر، سرمایه و گردشگری بانک‌هایی هستند که برای این منظور مورد تایید وزارت صمت قرار دارند.

در مرحله بعد، متقاضیان برای خرید خودرو‌های داخلی باید به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود بلوکه کنند. همچنین، متقاضیان طرح مادران و افزایش جمعیت هم باید این مبلغ را در حساب وکالتی خود مسدود کنند.

پس از انجام مراحل پیشین، متقاضیان می‌توانند به سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مراجعه کرده و روی گزینه ثبت نام کلیک کنند. سپس با وارد کردن کد ملی و کلیک روی دکمه بررسی، وارد صفحه ثبت‌نام در سامانه می‌شوند. در این صفحه، با وارد کردن شماره تلفن و سایر مشخصات، ثبت نام خود را کامل می‌کنند. توجه داشته باشید که شماره موبایل و حساب وکالتی باید با کد ملی شخص متقاضی منطبق باشد.

پس از تکمیل ثبت‌نام، متقاضیان به حساب کاربری خود وارد شده و با انتخاب خودروساز مورد نظر، لیست خودرو‌های عرضه شده توسط آن شرکت را مشاهده می‌کنند. سپس با انتخاب خودروی موردنظر، دو گزینه شرکت در یکی از دو طرح عادی یا طرح افزایش جمعیت (مادران) نمایش داده می‌شود.

ثبت سفارش خودرو

بعد از انتخاب خودرو مورد نظر، برای ثبت سفارش باید چهار مورد زیر را تایید کرد:

پلاک فعال به نام شما نیست.

گواهی‌نامه معتبر دارید.

شماره موبایل با کد ملی تطابق دارد.

واجد شرایط مندرج در اطلاعیه هستید و نسبت به آن رضایت کامل دارید.

بعد از فعال کردن تیک هر چهار گزینه، دکمه ثبت نهایی فعال خواهد شد. با کلیک روی این دکمه، سفارش خودرو ثبت خواهد شد.

ارسال نظر