رونمایی از ۲ خودروی جدید سایپا + تصاویر و مشخصات کامل

شرکت خودروسازی سایپا صبح امروز با حضور فاطمی امین، وزیر صمت همزمان با افتتاح خط تولید پیشرانه جدید خود از دو خودرو شاهین پلاس و کادیلا (p90) رونمایی کرد.

رونمایی از ۲ خودروی جدید سایپا + تصاویر و مشخصات کامل

خودرو P90 که به جهت تولید همزمان این خودرو در روسیه نام تجاری کادیلا برای آن انتخاب شده بر روی پلتفرم بومی‌سازی شده خودرو ال‌90 تولید شده است و خودورهای ساندرو و ساندرو استپ‌وی بر روی همین پلتفرم عرضه شدند.

تریم داخلی این خودرو کاملا مشابه ساندرو است اما کلاستر خودرو (جلو آمپر)،فرمان و ملتی‌مدیا خودرو p90 بهینه و تغییر کرده است.

خودرو p90 با پیشرانه ME16 ساخت مگاموتور عرضه خواهد شد که این موتور 16 سوپاپه تنفس طبیعی توانایی تولید 115 اسب بخار و 147 نیوتن متر، گشتاور را خواهد داشت.

این خودرو با گیربکس 6 سرعته دستی ساخت کمپانی DAE عرضه می‌شود و احتمالا تولید انبوه آن در پارس خودرو از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

همچنین برنامه تولید P90 اتوماتیک نیز از سوی سایپا در جریان است و بعد از عرضه نهایی نسخه دستی، مدل اتوماتیک این محصول با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک DAE که بر روی شاهین اتوماتیک نیز نصب شده معرفی خواهد شد.

خودرو p90 قرار است در فاز دوم با فیس‌لیفت جدید معرفی شود که بر اساس اعلام سایپا شباهت زیادی به خودرو داچیا ۲۰۲۲ خواهد داشت و به همین خاطر قرار است p90 اتوماتیک با پسوند کراس معرفی شود همچین تریم داخلی آن نیز کاملا تغییر خواهد کرد.

شاهین پلاس با موتور و گیربکس جدید

همچنین امروز خودرو شاهین پلاس سایپا با پیشرانه جدید ME16 و گیربکس 6 سرعته DAE معرفی شد که این پیشرانه در خط جدید مگاموتور تولید آن آغاز شده است.

از این موتور ME16 در خودرو p90 هم استفاده شده است که بر پایه پیشرانه EC5 گروه سیتروین توسعه یافته و بسیار شبیه پیشرانه TU5 پلاس ایران خودرو از کار در آمده اما اندکی قدرت و گشتاور تولیدی آن از موتور ایران خودرو بالاتر است.

قرار است شاهین اتوماتیک CVT در اردیبهشت ماه به تولید انبوه برسد و در شهریورماه نیز شاهین پلاس به بازار عرضه شود که تغییرات اساس در فضای داخل کابین این خودرو انجام خواهد گرفت و در ساخت داشبورد و رودری‌ها از مواد باکیفیت‌تر و نرم استفاده شده است.

منبع: برنا
ارسال نظر