رد پای فولکس واگن در ایران / آماده ورود این ۳ خودرو باشید!

محصولات خانواده جتا به عنوان زیرشاخه‌ای از گروه فولکس‌واگن به زودی در ایران عرضه می‌شوند.

رد پای فولکس واگن در ایران / آماده ورود این ۳ خودرو باشید!

ماموت خودرو که پیش‌تر به عنوان نمایندگی رسمی فولکس واگن در ایران، مدلهای پاسات، تیگوان و گلف GTI را در بازار عرضه کرده بود، این بار خانواده محصولات جتا (Jetta) را برای واردات در نظر گرفته است تا هر سه مدل ارائه شده این خانواده یعنی کراس‌اوورهای VS۵، VS۷ و همچنین سدان VA۳ را به ایران وارد کند.

جتا به عنوان یکی از مدلهای سدان فولکس واگن نیز شناخته می‌شد که امروزه در قالب خانواده محصولات، توسعه یافته است و امسال نیز در نمایشگاه خودرو شانگهای حضور پررنگی داشت. این زیرشاخه از محصولات گروه فولکس واگن، طی سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت شناخته شده چینی یعنی FAW تولید می‌شود.

مدلهای جتا دارای پیشرانه و پلت فرم مشترک با سایر محصولات گروه فولکس واگن هستند و بسیاری از قطعات آنها نیز با خودروهای تولید شده در گروه فولکس واگن مانند اشکودا یا سئات که اغلب به عنوان خودروهایی باکیفیت، مطمئن و کم استهلاک شناخته می‌شوند، مشترک است.

جتا VS۷ با بهره‌گیری از پلت فرم MQB A۲ فولکس واگن (مشابه با تیگوان Allspace) به عنوان یک کراس اوور خانوادگی و جادار شناخته می‌شود که حتی در سبک طراحی داخلی آن و خصوصا ادوات داشبورد و پانل مرکزی نیز رد پای فولکس واگن دیده می‌شود. این خودرو مجهز به پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ فولکس واگن به قدرت ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر و همچنین گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک Aisin است.

جتا VS۵ در واقع نمونه‌ای کوچکتر از VS۷ (با فاصله محوری و طول بدنه کمتر) است که بر روی پلت‌فرم MQB A۱ فولکس واگن (مشابه با مدل T-Roc) تولید می‌شود و از نظر فنی نیز مشخصاتی مشابه با VS۷ را به نمایش می‌گذارد.

تنها سدان این برند یعنی مدل VA۳ به عنوان یک سدان کوچک اقتصادی و کم مصرف بر روی پلت‌فرم A۰۵+ از سری PQ۲۵ فولکس واگن تولید می‌شود که از پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی فولکس واگن به قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ نیوتن‌متر بهره می‌گیرد و گیربکس آن نیز همانند دو مدل دیگر از نوع ۶ سرعته اتوماتیک Aisin است.

ارسال نظر