رانا پلاس جدید معرفی شد + معرفی امکانات

گروه صنعتی ایران خودرو در راستای اجباری شدن برخی ویژگی های ایمنی، رانا پلاس و رانا پلاس پانوراما را با آپشن جدید معرفی کرد. از این پس این سدان اقتصادی کلاس B با کد کلاس های ۶۱۰۱۷ و ۶۱۵۰۸ به دست خریداران می رسند.

ایران خودرو در فاز اول ارتقای ویژگی های ایمنی رانا پلاس در سال ۱۴۰۲ قابلیت چراغ روشنایی روز و پوزیشن لامپ به این خودرو اضافه کرده است. برای همین از این پس رانا پلاس TU5 و رانا پلاس پانوراما با چراغ روشنایی روز و قابلیت روشن بودن دائمی چراغ های عقب ( Position Lamp ) به دست مشتریان می رسند. پیگیری های خبرنگار اسب بخار نشان می دهد که چراغ روشنایی روز ( Day Light ) رانا پلاس مانند پژو پارس های جدید در کاسه چراغ مه شکن جلو قرار دارد.

در حال حاضر رانا پلاس ۶۱۰۱۷ به پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 مجهز است که ۱۰۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده ۵ سرعته توان پیشرانه یورو ۵ رانا پلاس را به چرخ های جلو می رساند و در این خودروی اقتصادی کلاس B امکاناتی مانند فرمان هیدرولیک، کروز کنترل، تهویه دستی، شیشه ها و آینه های جانبی برقی، تریم داخلی پارچه، رینگ فولادی، ترمز کاسه ای عقب و ترمز دیسکی جلو، ترمز ABS و EBD ، دو کیسه هوا، سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز، روشن بودن چراغ های عقب و … دیده می شود.

رانا پلاس ۶۱۵۰۸ هم به پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 پلاس مجهز است. این پیشرانه با قابلیت زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی می تواند ۱۱۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید کند. جعبه دنده ۶ سرعته دستی هم توان را به چرخ های جلوی این تیپ رانا پلاس می رساند. فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، سقف پانوراما با کاور دستی، دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی و کاسه ای عقب، ترمز ABS و EBD ، تریم داخلی پارچه ای، شیشه ها و آینه های جانبی برقی، تهویه دستی، رینگ فولادی، سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز، روشن بودن چراغ های عقب و … از جمله امکانات رانا پلاس پانوراما جدید است.

بر اساس قوانین جدید، خانواده رانا پلاس باید تا پایان سال ۱۴۰۲ به سنسور نور، سنسور فشار باد تایرها و سامانه کنترل پایداری الکتریکی نیز مجهز شود. با توجه به زیرساخت این قطعات در گروه صنعتی ایران خودرو، تیپ های بعدی رانا پلاس به صورت استاندارد به سنسور نور، سنسور باران، سنسور فشار باد تایرها، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی مجهز خواهند شد.

منبع: اسب بخار
ارسال نظر