خریداران خودرو بخوانند / پیش بینی حساس از قیمت ها

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، عنوان کرد، اگر عرضه خودروهای ثبت‌نامی در طرح یکپارچه خودرو از هفته آینده آغاز شود، قیمت خودرو در بازار کاهش می‌یابد.

خریداران خودرو بخوانند / پیش بینی حساس از قیمت ها

سعید موتمنی در مورد آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار، اظهار کرد: قیمت خودرو در بازار بستگی به میزان عرضه دارد و از آنجاکه در تعطیلات فروردین عرضه به بازار به علت تعطیلی خودروسازها کم می‌شود، این کاهش عرضه سبب افزایش اخیر قیمت خودرو در بازار شد. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌‌داران و فروشندگان خودرو اظهار کرد: با توجه به کمتر شدن عرضه خودرو به بازار به دلیل ذکرشده،‌ قیمت انواع خودرو در بازار نسبت به اواخر اسفند سال گذشته، بین ۸ تا ۱۰ درصد افزایش یافته است. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو ‌بیان کرد: ‌باید قبول کرد که هنوز نمی‌توانیم نیاز بازار خودرو را تامین کنیم؛‌ اگر نیاز بازار خودرو تامین شود شاهد این افزایش قیمت‌ها نخواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که مشخص شدن نوبت‌دهی متقاضیان خودرو در طرح یکپارچه، چه تاثیری بر بازار خودرو داشته است،‌ گفت: فعلا عرضه این خودروهای ثبت‌نامی در بازار آغاز نشده تا تاثیری در بازار داشته باشد؛ اما در صورتی که بنا به اعلام وزارت صمت، از هفته آینده عرضه ‌برخی از خودروها آغاز شود، قطعا می‌توان امیدوار بود این عرضه‌ها روی قیمت خودرو در بازار تاثیر داشته باشد و قیمت‌ها را کاهش دهد. موتمنی با بیان اینکه از چهار سال پیش تاکنون نیاز بازار خودرو تامین نشده است، گفت: برای کنترل بازار خودرو علاوه بر افزایش تولید و عرضه، باید اجازه واردات خودروهای کارکرده نیز داده شود تا التهابات خودرویی کاهش یابد.

اظهارات موتمنی در حالی است که طبق گزارش خبرگزاری ایرنا، بازار خودرو در هفته جاری با اعلام نوبت‌دهی به متقاضیان طرح یکپارچه خودرو با روند ریزشی همراه شده است. بر این اساس، قیمت خودروهای داخلی بین ۱۰ تا ۲۶میلیون تومان کاهش را ثبت کرده و در خودروهای مونتاژی نیز بین ۳۰ تا ۹۵میلیون تومان افت قیمت به ثبت رسیده است. طبق گزارش ایرنا، قیمت سورن پلاس تیپ ۳ پس از دو روز ریزش قیمت‌ها از ۷۴۵میلیون تومان به ۷۳۵میلیون تومان رسید که این خودرو در دو روز بیش از ۱۰میلیون تومان افت را تجربه کرده است. قیمت دنا پلاس تیپ ۱ نیز با ۲۰میلیون تومان کاهش، از ۸۱۸میلیون تومان در روز شنبه به ۷۹۸میلیون تومان در پایان روز یکشنبه رسید. قیمت پژو پارس سفارشی ‌ای‌ال‌ایکس نیز در این دو روز با کاهش همراه شد و قیمت این خودرو با ۱۶میلیون تومان افت از ۶۹۱میلیون تومان به ۶۷۵میلیون تومان رسید.

منبع: پانا
ارسال نظر