خبر مهم نماینده مجلس درباره واردات خودرو

یک نماینده مجلس با بیان اینکه مشخص نیست براساس کدام معیار و ملاک قیمت خودرو افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در این ارتباط بحث کردن با خودرو ساز داخلی و شورای رقابت فایده ای ندارد و باید مجلس پای کار آید و واردات خودروی صفر افزایش یافته همچنین خودروهای کارکرده حدود ۵ ساله نیز وارد کشور شود.

خبر مهم نماینده مجلس درباره واردات خودرو

جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به افزایش رسمی قیمت خودرو و راهکار به ثبات رساندن بازار در این حوزه گفت: در این ارتباط باید واردات خودروی خارجی بیشتر شده همچنین واردات خودروهای کار کرده حدود ۵ ساله آزاد شود و برای چنین خودروهای وارداتی حداقل تعرفه و یا تعرفه صفر را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی یا خودرو ساز داخلی می تواند از نظر کیفیت و قیمت با خودروهای وارداتی رقابت کند یا باید اقدام به تعطیلی فعالیت های خود کند.

رحیمی گفت: متاسفانه تمام‌کشور را گروگان صنعتی کرده ایم که قرار است چند هزار نفر در آن مشغول به کار باشند، به شما قول می دهم اگر صنعت خودروسازی ما تعطیل شود و خودروهای صفر و با کیفیت خوب و با مصرف سوخت پایین و خدمات بالا وارد کشور شوند هم در مشاغل جانبی افراد بسیاری به کار گرفته می شوند و هم در مصرف سوخت بنزین صرفه جویی صورت می‌گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه معلوم نیست براساس کدام معیار و ملاک قیمت خودرو افزایش یافته است خاطرنشان کرد: در این ارتباط بحث کردن با خودرو ساز داخلی و شورای رقابت فایده ای ندارد و در این ارتباط باید مجلس پای کار آید و واردات خودروی صفر افزایش یافته همچنین خودروهای کارکرده حدود ۵ ساله نیز وارد کشور شود تا به این ترتیب شاهد قضای رقابتی در کشور باشیم؛ چرا که اگر کشوری درزمینه خودرو رشد کرده است بواسطه رقابت بوده و‌نه اجبار مردم به خرید خودروی داخلی.

وی ادامه داد: خودروسازان داخلی می‌گویند ما در حال ضرر کردن هستیم، پس صنعتی مانند خودروسازی که هم تولیدکنندگان آن ضرر می کنند و هم مردم و کشور؛ چرا باید به فعالیت خود ادامه دهد؟ طبیعی است که چنین رویکردی عقلانی، انسانی و منطقی نیست.

رحیمی تصریح کرد: مصلحت مردم در این است که واردات خودروی کارکرده حدود ۵ ساله با برندهای معروف داشته باشیم چرا که چنین خودروهایی در کشور ما به معنای خودروی صفر است.

وی با بیان اینکه متاسفانه صنایع خودروسازی موجود در کشور رقیبی ندارند افزود: به این معنا که بازار به صورت انحصاری در اختیار خودروسازان است.حتی موضوع واردات خودرو نیز به تعداد و شرایط خاصی محدود شده است.

نماینده مردم تربت جام تاکید کرد: افزایش واردات خودروهای خارجی باعث می شود مردم بتوانند خودروهای با کیفیت را ارزان خریداری کنند و خودروسازان ناچار به رقابت با شرکت‌های خارجی می شوند.

منبع: جام جم
ارسال نظر