خبر مهم نماینده مجلس درباره قیمت خودرو / جلوی گرانی گرفته می‌شود؟

صالحی دارانی اظهار داشت: نمایندگان به شدت از افزایش ۵۰ درصدی قیمت خودرو طبق تصمیم شورای رقابت ناراحت هستند و این التهابی که ایجاد می‌شود دیگر فقط در فضای مجازی نیست بلکه دولتمردان این تنش و التهاب را بین مردم نیز به وجود می‌آورند و بازار خودرو را نیز نامتعادل می‌کنند.

خبر مهم نماینده مجلس درباره قیمت خودرو / جلوی گرانی گرفته می‌شود؟

حسین‌ محمد صالحی دارانی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین نرخ خودروهای مونتاژی توسط شورای رقابت و افزایش ۵۰ درصدی نرخ خودرو بیان کرد: متاسفانه با توجه به قیمت‌های اعلامی از سوی شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودرو می‌توان امیدوار بود یا چشم‌انداز روشنی را متصور شد.

وی افزود: متاسفانه با توجه به تورم و گرانی‌هایی که وجود داشته، اکنون قیمت‌های اعلام شده باعث شکایت‌های بسیار زیادی از سوی مردم شده و این شکایات به دست ما نمایندگان می‌رسد و مردم به شدت ناراضی هستند.

صالحی دارانی ادامه داد: مردم به ویژه متقاضیانی که ثبت نام کرده‌اند، معتقد هستند دولت خودش در این قضیه دخل و تصرف دارد و می‌خواهد قیمت خودرو را گران کند و افزایش دهد.این نماینده مجلس اظهار داشت: مردم همچنین معتقد هستند تورم‌های ایجاد شده در قیمت خودرو و صنایع وابسته به آن نیز زیر سر خود دولت بوده است و متاسفانه من نمی‌دانم وقتی دولت اعلام می‌کند که ما تورم را به فلان عدد رسانده‌ایم و کاهش داده‌ایم چطور یک دفعه ۵۰ درصد بر قیمت خودرو می‌گذارد؟

او در ادامه بیان کرد: چطور با این وجود دولت اعلام می‌کند که این افزایش قیمت برای خودروها رخ داده است؟ قبل از اینکه خودرو به دست مشتری برسد این اضافه قیمت التهاب را در بازار ایجاد می‌کند و چنین تصمیمی خلاف هدف مدیریت بازار است.

صالحی دارانی گفت: نمایندگان به شدت از این قضیه ناراحت هستند و این التهابی که ایجاد می‌شود دیگر فقط در فضای مجازی نیست بلکه دولتمردان این تنش و التهاب را بین مردم نیز به وجود می‌آورند و بازار خودرو را نیز نامتعادل می‌کنند.با توجه به مخالفت نمایندگان مجلس آیا این نهاد از بعد نظارتی در این مسئله ورود می‌کند؟

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در پاسخ به سوال بالا تاکید کرد: مجلس باید به این مسئله ورود کند و از وزیر توضیح بخواهد. وضعیت موجود به شدت باعث ایجاد نارضایتی و التهاب در بازار و بین مردم است.

این نماینده مجلس درانتها خاطرنشان کرد که من نمی‌دانم قیمت تمام شده خودرو با توجه به تورم چقدر بوده است که ۵۰ درصد نرخ خودرو را افزایش دادند و نرخ افزایش خودرو را چنین اعلام می‌کنند. امید است که قطعاً بتوانیم جلوی این کار را بگیریم.

ارسال نظر