حمایت عجیب از افزایش قیمت خودرو

رییس انجمن صنایع همگن بازار خیلی هوشمندانه از قانون عرضه و تقاضا پیروی می‌کند؛ البته این به شرط ثابت ماندن شرایط است. یعنی اگر نرخ ارز افزایش یابد، حتما این روی بازار اثر می‌گذارد.

حمایت عجیب از افزایش قیمت خودرو

محمدرضا نجفی‌منش در پاسخ به این پرسشی که افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو، شوک جدیدی به قیمت‌ها در بازار خودرو وارد نمی‌کند و پالس افزایش قیمت را به بازار نمی‌دهد؟ تصریح می‌کند: خیر، شوک به دلالی خودرو وارد می‌شود؛ وگرنه قیمت خودرو در بازار ۴۰۰ میلیون تومان است و این‌گونه ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود. یعنی قیمت برای مصرف‌کننده نهایی پایین‌تر هم در می‌آید.

نجفی‌منش در پاسخ به این پرسش که این تصمیم شورای رقابت، روی بازار خودرو اثر می‌گذارد؟ عنوان می‌کند: خیر، بازار خیلی هوشمندانه از قانون عرضه و تقاضا پیروی می‌کند؛ البته این به شرط ثابت ماندن شرایط است. یعنی اگر نرخ ارز افزایش یابد، حتما این روی بازار اثر می‌گذارد.

وی متذکر می‌شود: شما پیش‌فرض را روی این بگذارید که شرایط ثابت باشد، بنابراین در این شرایط قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند. اما اگر تورم و نرخ ارز بالا رود، قیمت همه کالاها تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد و قیمت خودرو نیز به تبع اثر می‌گیرد.

ارسال نظر