تخم مرغ بوگاتی ۱۰ میلیارد ناقابل!

بوگاتی هر از گاهی دست به معرفی برخی محصولات عجیب می‌زند اما فکر می‌کنیم یک تخم‌مرغ فیبر کربنی و جواهرنشان با قیمت ۲۰۰ هزار دلار (معادل ۱۰ میلیارد تومان)  عجیب‌ترین چیزی خواهد بود که در چند سال اخیر از این کمپانی مشهور دیده‌ایم!

تخم مرغ بوگاتی ۱۰ میلیارد ناقابل!

برای افراد خبره و آشنا با محصولات لوکس که چندین خودروی بوگاتی را نیز در گاراژ خود نگه می‌دارند یک‌چیز کوچک و چشمگیر برای قرار دادن روی میز، کابینت یا هر جای دیگری معرفی شده است. بوگاتی با همکاری شرکت جواهرسازی آسپری بریتانیا کلکسیونی از تخم‌مرغ‌ها را معرفی کرده است اما نباید این تخم‌مرغ را با تخم‌مرغ‌های عادی‌ای که هر روز مصرف می‌کنیم اشتباه بگیرید!

واضح است که با چیزی کاملاً خاص و ویژه روبرو هستیم و می‌خواهیم به برخی جزئیات آن اشاره کنیم. پوسته تخم‌مرغ بوگاتی از فیبر کربنی ساخته شده و برای آنکه بافت مدنظر به دست آید فرایندی طولانی‌مدت و پیچیده پشت سر گذاشته می‌شود. با نگاهی دقیق‌تر به پوسته تخم‌مرغ یاد شده شاهد طرح فیل‌های کوچکی خواهید بود که اشاره‌ای ظرفیت به مجسمه روی کاپوت بوگاتی تایپ ۴۱ رویال است. این تخم‌مرغ فیبر کربنی و جواهرنشان در یک توری نقره‌ای و الماس مانند قرار دارد و پایه منحنی آن باعث می‌شود درب الماسی را بتوان باز کرد. بله داخل این تخم‌مرغ چیزی وجود دارد که بوگاتی متأسفانه تصویری از آن را منتشر نساخته اما گفته شده با باز کردن تخم‌مرغ تصویری از Chateau Saint Jean به نمایش درمی‌آید.

طرفداران پر و پا قرص بوگاتی می‌دانند که Chateau Saint Jean قلعه‌ای در مولشایم است که در سال ۱۹۲۸ توسط اتوره بوگاتی خریداری شد و هنوز هم بخشی از املاک بوگاتی محسوب می‌شود. همچنین یک کپی کوچک از سیلور تایپ ۴۱ نیز داخل تخم‌مرغ بوگاتی قرار داده شده است تا بر جذابیت‌های آن بیفزاید. در کنار تخم‌مرغ‌های واقعی بوگاتی و آسپری نمونه‌های دیجیتالی NFT نیز وجود خواهد داشت. تاکنون خودروسازان زیادی محصولات NFT خود را منتشر ساخته‌اند اما بوگاتی می‌گوید این اولین باری است که کلکسیونی خاص توسط دو برند لوکس ارائه می‌شود. یکی از مدیران ارشد بوگاتی می‌گوید:

اتوره بوگاتی به مهندسی زیباشناسی و استفاده از هنر در تولید تمامی قطعات محصولات خود اعتقاد داشت. او دنیا را از دید یک هنرمند می‌نگریست و از خلاقیت خانوادگی خود الهام می‌گرفت. ما این ارزش‌ها را هنوز هم در بوگاتی حفظ کرده‌ایم و با همکاری آسپری یک محصول هنری و متفاوت را خلق کرده‌ایم

۱۱۱ تخم‌مرغ در نهایت تولید خواهد شد و بخش اعظم آن‌ها مشکی خواهند بود اما ۱۲ نمونه پایانی با رنگ‌های متفاوت در دسترس خواهند بود. به همین خاطر ۱۲ تخم‌مرغ پایانی گران‌ترین نمونه در کلکسیون موردبحث بوده و هریک قیمت آغازین ۲۰۰ هزار دلاری خواهند داشت. البته نمونه‌های عادی را می‌توان با قیمت ۲۰ هزار دلار نیز خریداری کرد.

ارسال نظر