بنز جدید از راه رسید / قیمت ۳ میلیارد تومان

قیمت مرسدس C۴۳ AMG جدید در ایالات‌متحده از ۵۹۹۰۰ دلار (معادل حدود ۳ میلیارد تومان) آغاز می‌شود که ۱۵۰۰ دلار از ب‌ام‌و M۳۴۰i چهارچرخ محرک گران‌تر است.

بنز جدید از راه رسید / قیمت ۳ میلیارد تومان

نزدیک به یک سال پیش مرسدس از نسل جدید C۴۳ AMG رونمایی کرد و حالا سرانجام قیمت این خودرو برای بازار ایالات‌متحده اعلام شده است. قیمت این سدان اسپرت آلمانی در تیپ پریمیوم از ۵۹۹۰۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که این رقم در تیپ پانیکال به ۶۲۷۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند. به این ارقام باید ۱۱۵۰ دلار هزینه حمل تا مقصد را هم اضافه کرد. درحالی‌که C۴۳ جدید صرفاً با سامانه چهارچرخ محرک ۴Matic ارائه می‌شود، رقیب اصلی آن یعنی ب‌ام‌و M۳۴۰i به‌صورت محرک عقب یا چهارچرخ محرک قابل خریداری است.

این سدان باواریایی در نسخه محرک عقب ۵۶۴۰۰ و در نسخه چهارچرخ محرک ۵۸۴۰۰ دلار قیمت دارد و بنابراین ۱۵۰۰ دلار از C۴۳ ارزان‌تر است. یکی دیگر از رقبای سدان اسپرت مرسدس بنز، آئودی S۴ است که فقط با سامانه چهارچرخ محرک کواترو ارائه می‌شود و ۵۲۸۰۰ دلار قیمت دارد. کادیلاک CT۴-V با قیمت ۴۶۵۹۵ دلار و CT۴-V بلک‌وینگ با قیمت ۶۰۹۹۵ دلار را هم می‌توان دیگر رقبای C۴۳ دانست.

C۴۳ مثل دو رقیب آلمانی خود در ایالات‌متحده صرفاً به‌صورت سدان عرضه می‌شود اما در اروپا امکان خریداری نسخه استیشن آن‌هم وجود دارد که با ب‌ام‌و M۳۴۰i تورینگ و آئودی S۴ آوانت رقابت می‌کند. نسل جدید C۴۳ به‌صورت استاندارد با سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب، چراغ‌های LED تطبیقی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، دوربین دید فراگیر و سیستم نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ ارائه می‌شود. در تیپ پانیکال هدآپ دیسپلی، شارژر بی‌سیم گوشی، ناوبری واقعیت افزوده و سیستم صوتی فراگیر سه‌بعدی برمستر هم به این لیست اضافه می‌شود.

با سفارش همه آپشن‌ها اما قیمت تیپ پانیکال به نزدیک ۸۵ هزار دلار می‌رسد. ازجمله آپشن‌های گران‌قیمت این ماشین می‌توان به رنگ خاکستری مات با قیمت ۳۲۵۰ دلار، پکیج صندلی‌های پرفورمنس AMG با ۳۲۵۰ دلار، رینگ‌های ۲۰ اینچی AMG با ۲۲۵۰ دلار و سقف پانوراما با قیمت هزار دلار اشاره کرد.

منبع: پدال
ارسال نظر