این محصول ایران خودرو فقط ۱۳ درصد گران شد

لیست قیمت های جدید خودرو در مبدا نهایی شد.

این محصول ایران خودرو فقط ۱۳ درصد گران شد

افزایش قیمت کارخانه ای خودرو در حالی رقم خورد که ابتدا دولت با دستورالعمل قیمتی شورای رقابت مخالفت کرد. نامه معاون اول رییس جمهور به اعضای شورای رقابت تا حدودی توانست جلوی افزایش قیمت محصولات تولیدی شرکت های خودروساز را بگیرد. اما در نهایت قیمت کارخانه ای خودرو افزایش یافت.

ایران خودرو از لیست جدید قیمتی خود رونمایی کرد. براساس لیست منتشر شده میانگین خودروهای حاضر در سبد محصولاتی ایران خودرو حول و حوش ۳۴ درصد افزایش یافت. بنابراین ایران خودرویی نتوانستند قیمت تمام محصولات خود را به یک میزان افزایش دهند.

بررسی لیست قیمتی ایران خودرو نشان می دهد سه محصول تارا با گیربکس اتوماتیک، پژو ۲۰۷ با گیربکس اتوماتیک و سمند سورن دو گانه سوز با موتور EF ۷ در دور جدید افزایش قیمت کارخانه ای خودرو کمترین رشد قیمت را در کارنامه خود ثبت کردند.

تارا با گیربکس اتوماتیک تنها حدود ۱۳ درصد به قیمت های پیشین خود اضافه کرد. این محصول ایران خودرو پیش تر با ۴۱۶ میلیون تومان از سوی ایران خودرو برای مشتریان فاکتور می شد. با توجه به افزایش قیمتی که برای این محصول با گیربکس اتوماتیک رقم خورده از این به بعد بخش فروش ایران خودرو این محصول را با قیمتی حدود ۴۷۰ میلیون تومان با مشتریان واگذار می کند.

پژو ۲۰۷ دو رنگ با گیربکس اتوماتیک ( MC ) نیز با رشد حدود ۲۴ درصدی بعد از تارا با گیربکس اتوماتیک کمترین رشد قیمت کارخانه ای را به خود دیده است. این محصول هاچ بک (بدون صندوق) پیش تر با قیمت حدود ۳۱۹ میلیون تومان در طرح های فروش ایران خودرو حاضر بود. بعد از اعلام قیمت های جدید خودرو از این به بعد مشتریان باید این خودرو را با پرداخت حدود ۳۹۵ میلیون تومان در اختیار بگیرند.

سومین خودرویی که کمترین رشد قیمت کارخانه ای را در میان محصولات حاضر در سبد محصولاتی ایران خودرو تجربه کرده سمند سورن گازسوز با موتور EF ۷ است. این خودروی دو گانه سوز پیش تر با قیمتی بیش از ۲۸۱ میلیون تومان برای متقاضیان فاکتور می شد. اما در دور جدید افزایش قیمت این محصول ایران خودرو توانست مجوز افزایش حدود ۳۰.۷ درصدی را به دست بیاورد. با توجه به مجوز یاد شده از این به بعد ایران خودرو سمند سورن گاز سوز با موتور EF ۷ را با قیمتی حول و حوش ۳۶۸ میلیون تومان فاکتور خواهد کرد.

منبع: اکو ایران
ارسال نظر