آموزش صفر تا صدی خرید لاستیک دولتی در ۱۴۰۲

سامانه نوبت‌دهی لاستیک بارز برای خرید محصولات دولتی به صورت آنلاین ایجاد شده است. برای دریافت نوبت، کافی است به سایت pos.barez.org و یا از طریق گوگل عبارت «سامانه نوبت‌دهی لاستیک بارز» را جستجو کنید و بر روی لینک اول کلیک کنید. در صفحه بازشده، گزینه دریافت نوبت جهت خرید محصولات بارز را انتخاب کرده و مراحل ثبت نام را طی کنید.

آموزش صفر تا صدی خرید لاستیک دولتی در ۱۴۰۲

در مرحله اول، قوانین سایت را با دقت مطالعه کرده و با تیک زدن گزینه موافقم و ادامه، اجازه استفاده از سرویس‌های بارز را می‌دهید.

در مرحله دوم، با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل، هویت خود را تأیید کرده و مشخصات فردی خود را شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس ایمیل و آدرس منزل وارد کنید.

در مرحله سوم، شهر و سرویس سنتر مورد نظر خود را انتخاب کرده و با توجه به اندازه تایر خودرو، گزینه‌ی مناسب را انتخاب کنید.

پس از استعلام نوبت، در صورت وجود ظرفیت، نوبت شما ثبت و کد رهگیری به شما نمایش داده می‌شود.

در مرحله نهایی، با کلیک بر روی گزینه مشاهده نوبت، مشخصات خودرا نمایش داده و می‌توانید آن را چاپ کنید.

لازم به ذکر است که قبل از شروع ثبت نام، بهتر است از اندازه تایر خودرو اطمینان حاصل کرده و قوانین و مقررات سایت را با دقت مطالعه کنید تا در زمان تحویل مشکلی برایتان پیش نیاید.

برای دریافت تایر دولتی بارز، در زمان دریافت تایر همراه داشتن برگه‌ای که به عنوان نوبت‌دهی استفاده می‌شود الزامی است. اگر در این مرحله فراموش کردید پرینت نوبت را تهیه کنید، می‌توانید از طریق سایت ثبت نام لاستیک دولتی بارز و با کلیک بر روی گزینه "مشاهده و چاپ نوبت رزرو شده"، مجددا به همین برگه دسترسی داشته باشید. در مرحله بعد، با وارد کردن کد رهگیری یا کد ملی و تلفن همراه خود، می‌توانید نوبت خود را پیگیری کنید.

برای دریافت تایر با در دست داشتن مدارک لازم، باید به سرویس سنتر مراجعه کنید. این مدارک شامل برگ سبز و کپی آن، سند اصل و کپی کارت ملی صاحب خودرو، کارت بانکی صاحب خودرو حاوی مبلغ کافی برای خرید تایر، رسید ثبت نام اینترنتی و دریافت نوبت است.

قوانین خرید لاستیک دولتی

همچنین، لازم است قوانین دیگری را نیز در نظر داشته باشید تا بدون هیچ مشکلی تایر خود را تحویل بگیرید.

1- حضور صاحب سند خودرو در زمان تحویل الزامی است و در صورتی‌که امکان آن وجود ندارد، تنها اقوام درجه‌ یک با در دست داشتن مدارک احراز هویت می‌توانند برای دریافت تایر اقدام کنند.

2- کارت بانکی حتما باید به نام صاحب خودرو باشد و امکان دریافت وجه نقد یا پرداخت با کارت شخص دیگر وجود ندارد.

3- عدم حضور در روز و ساعت تعیین شده باعث سوختن نوبت شما خواهد شد و باید مجددا برای اخذ نوبت اقدام کنید.

توجه: در شرایط بیماری کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و داشتن ماسک الزامی است.

نکات خرید لاستیک دولتی

با ثبت نام در سامانه لاستیک دولتی بارز و دریافت یک نوبت، در هر سال می توانید چهار حلقه تایر دریافت کنید.

در صورتی که اشتباهی در اطلاعات ثبت نامی اتفاق بیفتد، امکان ویرایش آن وجود ندارد و باید پس از گذشت نوبت جدیداً برای نوبت‌گیری تلاش کنید.

امکان ثبت دو خودرو با یک کد ملی وجود ندارد و در صورتی که هر دو خودرو به نام یک شخص باشند، باید آن‌ها را با کد ملی‌های متفاوت در سامانه ثبت کنید.

در صورتی که قادر به حضور در زمان تعیین شده نباشید، الزامی است که یکی از بستگان درجه یک خود را به منظور دریافت تایرها به محل مراجعه ارسال کند.

در روز‌هایی به جز زمان تعیین شده، امکان تحویل تایر وجود ندارد و شما باید مجدداً برای دریافت نوبت اقدام کنید.

در صورتی که صاحب سند فوت کرده باشد، باید کپی گواهی فوت و برگه انحصار وراثت را به همراه کارت بانکی یکی از وراث قانونی خود ارائه داده و به خرید تایر بپردازید.

منبع: خودروبانک
ارسال نظر