آماده سورپرایز جدید خودروسازان برای عید فطر باشیم؟

شرکت‌های خودروساز در سال‌های گذشته در عید فطر محصولات تولیدی خود را در قالب طرح‌های متنوع فروش در دسترس متقاضیان قرار می‌دادند؛ اما به نظر می‌رسد امسال خبری از اجرای طرح‌های فروش خودرو به مناسبت عید فطر نیست.

آماده سورپرایز جدید خودروسازان برای عید فطر باشیم؟

وزیر صمت در جدیدترین اظهارنظر خود از برگزاری دومین طرح فروش گسترده محصولات خودروسازان در نیمه اردیبهشت ۱۴۰۲ خبر داده است. رضا فاطمی امین که حالا در آستانه استیضاح هم قرار گرفته است، اعلام کرد دور جدید فروش خودرو با مکانیزم نوبت‌دهی همانند دور اول آن برگزار خواهد شد.

رونمایی از این طرح فروش خودرو در حالیست که متقاضیان منتظر اعلام برنامه فروش شرکت‌های خودروساز برای عید فطر هستند.

با توجه به سخنان فاطمی امین، به نظر می‌رسد امسال شرکت‌های خودروساز برنامه‌ای برای فروش محصولاتشان در عید فطر ندارند؛ زیرا بعید است خودروسازان در شرایطی که طبق گفته وزیر صمت خود را برای دومین عرضه گسترده محصولاتشان در نیمه اردیبشهت آماده می‌کنند و از طرف دیگر هنوز تعهدات خود مربوط به اولین دور از فروش محصولاتشان با ساز و کار نوبت‌دهی را به متقاضیان تحویل نداده‌اند، این امکان را داشته باشند تا برنامه فروشی به مناسبت عید فطر تدارک ببینند.

وزارت صمت دولت سیزدهم تمام تمرکز خود را روی حذف فروش خودرو با اهرم قرعه‌کشی قرار داده است و برای دستیابی به این هدف به نوعی ایده فروش محصولات خودروسازان با مکانیزم نوبت‌دهی را در دستورکار دارد. به نظر می‌رسد این ایده اسفند سال گذشته به ذهن مدیران صمت رسید و در اواخر آخرین ماه از سال ۱۴۰۱ نیز اولین دور فروش خودرو با این ساز و کار اجرایی شد.

شاید اگر مدیران صمت زودتر به جمع‌بندی درباره فروش محصولات خودروسازان با ایده نوبت‌دهی می‌رسیدند این امکان برای آنها وجود داشت تا دومین دور عرضه خودرو با مکانیزم نوبت‌دهی را همزمان با عید فطر ۱۴۰۲ رونمایی کنند تا به نوعی سنت هر ساله عیدی دادن خودروسازان به مشتریان در عید فطر را حفظ کنند.

با وجود چالش موجود بر سر راه عرضه خودرو در عید فطر، این احتمال نیز وجود دارد تا شرکت‌های خودروساز با سوپرایز مشتریان در دقیقه ۹۰ از طرح فروش محصولات خود به مناسبت عید فطر رونمایی کنند.

ارسال نظر