روزگار خودرو محصولات وارداتی هیوندای را بررسی می‌کند؛

۳ خودروی هیوندای پشت درهای بسته!

این روزها بحث واردات خودرو به خصوص مدل‌های کره‌ای به شدت داغ شده است. با وجود اینکه چهار محصول از برند هیوندای شامل النترا ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری، اکسنت و توسان به کشور راه یافته اما صحبت‌هایی از ممنوعیت ثبت سفارش جدید برندهای کره‌ای شده است.

۳ خودروی هیوندای پشت درهای بسته!

این در حالی است که محصولات هیوندای به شدت در کشور طرفدار دارد و مدل‌های ارزان قیمت آن می‌تواند جزو گزینه‌های خوب برای بازار ایران باشد. به همین بهانه قصد داریم در ادامه گزارش به معرفی ۴ مدل وارد شده از برند هیوندای به کشور بپردازیم.

هیوندای النترا

قیمت تا گمرک: ۱۸۱۶۰ - ۱۹۴۰۰ یورو

النترا سدانی کامپکت محبوب هیوندای است که تولید نسل اول آن از سال ۱۹۹۰ شروع شد. البته این نکته را باید گفت که النترا بانام آوانته نیز در ایران مونتاژ شد. در زمان تولید آوانته در ایران، این خودرو به‌عنوان یک محصول لوکس تلقی می‌شد و به دلیل کیفیت بالا و کم استهلاک بودن طرفداران زیادی پیدا کرد. هنوز هم نسخه‌های کارکرده آوانته در ایران خواهان زیادی دارد. النترا به حدی موفق بود که حتی در سال ۲۰۱۱ به‌عنوان خودروی سال آمریکای شمالی شناخته شد. ازجمله رقبای معروف النترا هم می‌توان به شورولت کروز، مزدا ۳، تویوتا کمری و فولکس‌واگن جتا اشاره کرد. حال نسل هفتم النترا با مدل ۲۰۲۳ به ایران راه‌یافته که به نظر می‌رسد بتواند بازهم طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کند.

زیر کاپوت نسل هفتم النترا یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر قرار دارد که می‌تواند حداکثر توان ۱۵۷ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۹۱ نیوتن. متر تولید کند. این توان از طریق یک گیربکس ۶ سرعت اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود. البته نسخه ضعیف‌تر با پیشرانه ۱.۶ لیتری این خودرو نیز به کشور راه یافته است.

این خودرو می‌تواند در مدت‌زمان ۹.۸ ثانیه به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد که یک عدد نسبتاً قابل‌قبول محسوب می‌شود.

ازجمله آپشن‌های مهم النترا می‌توان به سیستم ورود و خروج و استارت بدون کلید، سیستم تهویه اتوماتیک دوال، گرمکن و سردکن صندلی‌های، سنسور نور و باران، رادار حرکت بین خطوط، سنسور فشار باد تایرها، ۶ ایربگ، سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل کشش اشاره کرد.

هیوندای توسان

قیمت تا گمرک: ۱۹۹۹۵ یورو

هیوندای توسان از جمله خودروهایی است که در ایران طرفداران زیادی دارد. این خودرو را شاید بتوان یکی از محبوب‌ترین مدل‌های وارد شده به کشور دانست که حال باید منتظر ورود نسخه ۲۰۲۳ آن به کشور باشیم. توسان به‌صورت استاندارد با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری که قدرت ۱۸۷ اسب بخاری و گشتاور ۲۴۱ نیوتون متری تولید می کند در دسترس است. اما نسخه‌ای از آن با پیشرانه ۲ لیتری نیز تولید شده که ۱۶۰ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتن.متر گشتاور ارائه می‌دهد.

مدل‌های SE و SEL هیوندای توسان ۲۰۲۳ با نمایشگر لمسی ۸ اینچی عرضه می‌شوند درحالی‌که تریم های بالاتر به‌صورت استاندارد از نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی سود می‌برند. اینترفیس کاربری پایه مشابه یکدیگر بوده اما نمایشگر بزرگ‌تر کارکرد بهتری دارد. نکته غیرعادی اینکه نمایشگر ۸ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم در دسترس بوده درحالی‌که نمایشگر بزرگ‌تر نیازمند ارتباط کابلی است. این موضوع درباره محصولات اخیر هیوندای دیده می‌شود اما در آینده نرم‌افزار جدیدی برای نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی در نظر گرفته خواهد شد تا این مشکل رفع شود.

هیوندای اکسنت

قیمت تا گمرک: ۱۵۲۳۵ یورو

اکسنت نیز مانند دو مورد قبلی از جمله خودروهای وارداتی است که در ایران نیز طرفداران خاص خود را دارد. هیوندای اکسنت ۲۰۲۳، نسل پنجم سدان کوچک شهری هیوندای است که با کد HC نیز شناخته می شود. این خودرو از سال ۲۰۱۷ روی خط تولید هیوندای رفته و تولید آن تاکنون ادامه دارد.

هیوندای اکسنت ۲۰۲۳ از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با سوخت رسانی MPi بهره می‌برد که توانایی تولید حداکثر ۱۲۱ اسب بخار و ۱۵۱ نیوتن متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال این توان تولیدی به چرخ های جلو بر عهده یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک AT است. هیوندای اکسنت ۲۰۲۳ با این قوای محرکه می تواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ را طی ۱۱.۳ ثانیه طی کرده و به حداکثر سرعت ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

این خودرو در فول ترین نسخه خود به امکاناتی نظیر شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی برقی، سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، گرمکن صندلی های جلو، سنسور نور، سنسور باران، سیستم مولتی مدیا با کلید های کنترل از روی فرمان، کروز کنترل و کامپیوتر سفری بهره می‌برد.

2018 Accent
ارسال نظر