مگر می‌شود عاشق این خودرو نشد! / قیمت فقط ۲ میلیارد

سدان اسپرت و جذاب آکورا اینتگرا تایپ S اشتراکات فراوانی با هوندا سیویک تایپ R دارد که یکی از آن‌ها پیشرانه ۲ لیتری توربو با ۳۲۰ اسب بخار قدرت است.

مگر می‌شود عاشق این خودرو نشد! / قیمت فقط ۲ میلیارد

پس از انتشار تیزرهای مختلف سرانجام آکورا از اینتگرا تایپ S رسماً رونمایی کرده است. این خودرو اما در اصل یک سیویک تایپ R است که لباس شیک‌تری بر تن کرده زیرا اشتراکات فراوانی با هاچ‌بک اسپرت هوندا دارد. این یعنی زیر کاپوت اینتگرا تایپ S همان پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو را می‌بینیم که ۳۲۰ اسب بخار قدرت دارد. این رقم افزایش ۵ اسب بخاری را نسبت به سیویک تایپ R نشان می‌دهد اما گشتاور بدون تغییر مانده و همچنان ۴۲۰ نیوتن متر است.

هرچند اینتگرا ۱۴ کیلوگرم سنگین‌تر از سیویک است اما برای انتقال نیروی موتور به چرخ‌های جلو از همان گیربکس شش سرعته دستی استفاده می‌کند و خبری از گیربکس اتوماتیک نیست. اشتراکات تایپ S با تایپ R اما فراتر از پیشرانه و گیربکس بوده و این دو خودرو حتی فاصله محوری یکسانی داشته و فاصله عرضی چرخ‌های آن‌ها از هم نیز با یکدیگر برابر است. کمک‌فنرهای تطبیقی، سیستم ترمز برمبو با کالیپرهای چهار پیستونه و دیفرانسیل لغزش محدود هم از دیگر قطعاتی است که اینتگرا از همتای هوندای خود قرض گرفته است.

بنابراین، در تایپ S دیسک‌های ترمز جلو ۱.۵ اینچی بزرگ‌تر، لاستیک‌های ۲۶۵ میلی‌متری آن ۳۵ میلی‌متر پهن‌تر. فاصله عرضی چرخ‌ها در جلو و عقب به ترتیب ۴۸ و ۸۹ میلی‌متر بیشتر از اینتگرای معمولی خواهد بود. همچنین آنتی‌رول آر جلو هم ۲ میلی‌متر بزرگ‌تر شده و اصلاحاتی روی سیستم فرمان صورت گرفته تا تأثیر گشتاور روی فرمان کاهش پیدا کند. بااین‌حال، به‌طورکلی اینتگرا تایپ S شخصیت کمی آرام‌تری نسبت به سیویک تایپ R داشته و برای استفاده‌های معمول خودروی راحت‌تری خواهد بود اما در پیست سیویک چراغ‌های عقب خود را به برادر لوکس‌تر نشان خواهد داد.

تجهیزات استاندارد سدان اسپرت آکورا شامل گرم‌کن صندلی‌ها، نمایشگر لمسی ۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی، سیستم صوتی ۳۵۰ واتی با ۱۶ بلندگو و پکیج ایمنی AcuraWatch می‌شود. این خودرو همچنین برخی ویژگی‌هایی که سیویک تایپ R را از نسخه‌های معمولی متمایز می‌کند مثل غربیلک فرمان سه پره با روکش آلکانترا را هم قرض گرفته است. بااین‌حال، تایپ S از صندلی‌های اسپرت معمولی‌تری استفاده می‌کند که از نمونه‌های تهاجمی تایپ R راحت‌تر هستند.

اینتگرا تایپ S در بیرون با بچه گلگیرهای جدید که رینگ‌های ۱۰ پره جذاب الهام گرفته از NSX تایپ S را پوشش می‌دهند، دریچه روی کاپوت، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر جلو، دیفیوزر عظیم عقب و سه سر اگزوز مرکزی از نسخه معمولی متمایز شده است. علاوه بر این، خریداران می‌توانند با سفارش پکیج فیبر کربن که شامل اسپویلر عقب، قاب آینه‌های جانبی و روکش مسی‌رنگ رینگ‌ها می‌شود ظاهر خودروی خود را تهاجمی‌تر کنند. فروش آکورا اینتگرا تایپ S از ماه ژوئن آغاز خواهد شد اما هنوز قیمت آن مشخص نیست. بااین‌حال، ازآنجایی‌که قیمت سیویک تایپ R از ۴۳ هزار دلار (معادل حدود ۲ میلیارد تومان) آغاز می‌شود، قیمت پایه حدود ۴۵ هزار دلار برای تایپ S محتمل خواهد بود.

ارسال نظر