ماجرای قیمت خودروهای مونتاژی بیخ پیدا کرد!

قیمت خودروهای مونتاژی سرانجام پس از یک ماه کش و قوس درحالی اعلام شد که وزارت صمت طی نامه‌ای خواستار انجام بررسی دقیق‌تر این قیمت‌ها شد؛ موضوعی که سخنگوی شورای رقابت توضیحاتی را درمورد آن ارائه و صراحتا اعلام کرد که قرار نیست قیمت این خودروها تغییر کند، مگر اینکه برخی پارامترها در ماه‌های آینده تغییر کنند.

ماجرای قیمت خودروهای مونتاژی بیخ پیدا کرد!

شنبه هفته جاری بود که شورای رقابت اعلام کرد قیمت‌های پیشنهادی سازمان حمایت برای خودروهای مونتاژی که طبق دستورالعمل شورای رقابت تعیین شده است در جلسه این شورا تصویب شد. بر این اساس، قیمت ۱۷ خودروی مونتاژی با سود ۱۷ درصد نیز مشخص شد.

با این حال به نظر می‌رسد قیمت‌های تعیین شده مورد تایید وزارت صمت نیست، چراکه روز گذشته مدیرکل دفتر خودرویی وزارت صمت در نامه‌ای خطاب به رئیس کارگروه خودروی شورای رقابت، ضمن اشاره به بازخوردهای دریافتی از خودروسازان و اینکه تعدیل‌ها در حوزه‌های محدودی اعمال شده، خواستار بررسی بیشتر و دقیق‌تر در قیمت‌های اعلامی و هماهنگی با این دفتر (دفتر صنایع خودرو وزارت صمت) در جهت اصلاح سایر پارامترهای موثر شد.

در این راستا، اسماعیل شجاعی - سخنگوی شورای رقابت - در یک گفت‌وگوی تلوزیونی توضیحاتی را در این مورد ارائه کرد و گفت: وزارت صمت و سازمان حمایت قیمت‌ها را بر اساس دستورالعمل شورای رقابت تعیین کرده و در اختیار شورا قرار دادند. این موضوع شنبه نهایی و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: اکنون وزارت صمت دوباره اعلام کرده است که خواستار تجدید نظر است و خودروسازان مونتاژی اعتراض دارند، اما نظر شورای رقابت و کارگروه خودروی شورای رقابت این است که آنچه که فعلا تصمیم گرفته شده است به طور قطعی اجرا شود، اگر در فاصله دو تا سه ماه آینده تغییراتی در صورت‌های مالی، نرخ ارز، قیمت‌ها و هزینه های تمام شده صورت گرفت، این موضوع دوباره در کارگروه خودرو مورد بررسی قرار می گیرد.

سخنگوی شورای رقابت با تاکید بر اینکه هدف شورا این نیست که تولید متوقف یا عرضه دچار مشکل شود، اظهار کرد: نکته اساسی این است که نباید قیمت خودروهای مونتاژ شده به نحوی باشد که اگر خودرو به شکل مستقیم وارد شود، قیمت خودروهای مونتاژی از خودروهای وارداتی بیشتر باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر