فوری/ میانگین افزایش قیمت خودرو مشخص شد؟

اگرچه هنوز قیمت جدید انواع خودروهای تولید داخل ابلاغ نشده است اما براساس اطلاعات واصله و شنیده ها، میانگین افزایش قیمت خودروها حدود ۲۷ درصد است.

فوری/ میانگین افزایش قیمت خودرو مشخص شد؟

در جلسه روز گذشته شورای رقابت قیمت خودروهایی تولیدی غیرمونتاژی که توسط سازمان حمایت ارائه شده بود مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت قیمت های جدید مصوب شد.

به گفته مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت، مصوبه افزایش قیمت‌ خودروها بعد از تصویب اعضا برای ابلاغ به خودروسازان به وزارت صمت ارسال می‌شود.

در اواخر سال گذشته منوچهر منطقی معاون وزیر صمت در یک نشست خبری اعلام کرد که متوسط افزایش قیمت انواع خودروها بین ۳۰ تا ۷۰ درصد است که البته این موضوع بلافاصله بعد از اعلام این مقام مسئول، توسط وزارت صمت تکذیب شد.

بعد از آن نیز سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت، در مورد میزان افزایش قیمت خودروها به فارس اعلام کرد: موضوع افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو نزدیک به واقعیت است اما واقعی نیست، در واقع بر اساس جلساتی که تشکیل شد این نتیجه حاصل شده که خودروها بین ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند اما در بعضی خودروها این عدد می تواند کمتر از ۳۰ درصد و در برخی از خودروها نیز می تواند بیشتر از ۷۰ درصد باشد.

اما روز گذشته که قیمت خودروها در شورای رقابت به تصویب رسید این مقام مسئول در شورای رقابت به خبرنگار فارس گفت: افزایش بین ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودروها که قبلا اعلام شده بود، عدد اشتباهی بود، زیرا بعضی از خودروها کمتر از ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و تعدادی از خودروها نیز افزایش قیمت بسیار اندکی داشتند.

وی اظهار داشت: البته تعداد بسیار محدودی از خودروها نیز افزایش قیمتی بیش از ۷۰ درصد دارند.

وی همچنین در جایی دیگر عنوان کرده است: قیمت‌های جدید خودرو به طور میانگین بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد از قیمت‌های دلالی بازار کمتر خواهد بود.

در مجموع قیمت جدید خودروها تا این لحظه اعلام نشده است اما آنچه می توان از اعداد اعلامی در خصوص افزایش قیمت خودرو استنباط کرد اینکه افزایش قمیت خودروها به طور متوسط کمتر از ۳۰ درصد است.

همچنین اطلاعات واصله از منابع آگاه و شنیده ها نیز حاکی از آن است که افزایش قیمت خودرو بطور میانگین عددی کمتر از ۳۰ درصد و به نزدیک به ۲۷ درصد است.

منبع: فارس
ارسال نظر