فوری/ زمان فعال سازی سامانه یکپارچه خودرو مشخص شد

سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از فردا سوم خرداد ماه تا دهم همین ماه برای ثبت پنج درخواست متقاضیان خرید خودرو فعال خواهد شد.

فوری/ زمان فعال سازی سامانه یکپارچه خودرو مشخص شد

مرحله دوم عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز شد و روز ۲۹ اردیبهشت ماه به پایان رسید. در این بازه زمانی متقاضیان خرید خودرو باید حساب بانکی خود را با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به نام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وکالتی می‌کردند.

پس از انسداد این مبلغ، اطلاعات متقاضیان از سوی بانک‌های منتخب به سامانه یکپارچه ارسال شد تا فرایند پالایش اطلاعات افراد متقاضی انجام شود. پس از انجام پالایش اطلاعات، از فردا سوم خرداد ماه سایت سامانه به منظور تشکیل پروفایل و انتخاب محصول برای متقاضیان دارای حساب وکالتی فعال می‌شود.

در این ارتباط مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو گفت: سایت سامانه به آدرس https: //esalecar.ir/ از سوم تا ١۰ خرداد ماه برای ثبت پنج درخواست متقاضیان خرید خودرو فعال خواهد شد.

وی افزود: فقط متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آن‌ها از سوی بانک‌ها به سامانه ارسال شود، می‌توانند از ۳ تا ۱۰ خرداد برای ثبت نام اولیه به منظور تشکیل فهرست نوبت‌دهی در سامانه اقدام کنند.

تقدسی در مورد سهمیه مادران در این دور نیز تصریح کرد: اکنون شروطی که برای مادران متقاضی شرکت در طرح‌های فروش یکپارچه هستند، شامل مواردی مانند احراز داشتن دو فرزند و بیشتر (مشروط بر اینکه فرزند دوم به بعد آنها از ۱۹ آبان‌ماه ۱۴۰۱ به بعد متولد شده باشد) می‌شود. شروطی مانند داشتن گواهینامه و ۱۸ سال و پلاک انتظامی همان‌طور که در طرح‌هایی که خود خودروسازان با روش قرعه‌کشی اجرا می‌کردند، ملاک نبود و اعمال نمی‌شد، در طرح‌های فروش یکپارچه هم مدنظر نیست و اعمال نمی‌شود؛ ضمن اینکه در مرحله نخست فروش‌های یکپارچه هم مدنظر نبود.

فهرست خودروهای عرضه شده

بر همین اساس، لیست خودروهای عرضه شده در این دور از طرح یکپارچه فروش به شرح ذیل است:

اطلس،کوییک مدل GX، کوییک اتوماتیک، ساینا S اتوماتیک، کوییک R مدل GX، شاهین، شاهین اتوماتیک، ساینا مدل GX، ساینا S ، ساینا مدل GX

آریزو ۶ پرو، آریزو ۸ پرو، X۵۵ پرو، X۲۲ پرو اتوماتیک، X۲۲ پرو دنده‌ای، آریزو ۵ توربو

فردا SX۵، فردا T۵، سوبا M۴

جک S۳، جک J۴، جک J۷

شرایط عمومی متقاضیان

گفتنی است، علاوه بر دارا بودن حساب شخص وکالتی با وجه اعتبار لازم، کلیه شرایط طرف تقاضا، توسط متقاضیان رعایت شده و چنانچه در هر مرحله تا قطعی کردن ثبت نام توسط خودروساز، مشخص شود که متقاضی حائز شرایط ثبت نام نبوده، ثبت نام وی ملغی می‌شود.

بر همین اساس نیز شرایط عمومی تعیین شده مندرج در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری توسط شورای رقابت به شرح ذیل است.

۱. حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال است.

۲. دارا بودن گواهینامه رانندگی معتبر (دارای تاریخ اعتبار) برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.

۳. متقاضیانی که طی ۴۸ ماهه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی نسبت به ثبت نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) اقدام نموده‌اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

۴. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

۵. انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به‌صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به‌صورت وکالتی ممنوع است.

۶. امکان صلح خودروی خریداری شده به غیر وجود ندارد.

منبع: مهر
ارسال نظر