فرصت آخر ویرایش در سامانه یکپارچه / ثبت نام کنندگان خودرو بخوانند

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه تاکنون ۱۷۰ هزار نفر خودروی خود را تغییر داده‌اند، گفت: متقاضیان تا پایان وقت شنبه (۹ اردیبهشت) می‌توانند اولویت خودرویی را که برای ۱۴۰۳ اعلام شده تغییر دهند.

فرصت آخر ویرایش در سامانه یکپارچه / ثبت نام کنندگان خودرو بخوانند

امید قالیباف افزود: پروفایل ۴ هزار و ۲۶۰ نفر که اشتباها از مرحله اول طرح فروش یکپارچه خودرو انصراف داده بودند اصلاح شد و تا کنون ۱۷۰ هزار نفر با مراجعه به سایت اولویت خود را اصلاح کرده‌اند.

براساس این گزارش؛ مقرر شد افرادی که اولویت دریافت خودروی آن‌ها سال ۱۴۰۳ است، از (۵ اردیبهشت) پنج اولویت از شرکت‌های مختلفی را که زمان دریافت آن‌ها سال جاری است انتخاب کنند، باتوجه به مهلت پنج روزه در نظر گرفته شده برای تغییر درخواست خودرویی متقاضیان، این مهلت امروز (شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه) به پایان می‌رسد.

پس از مشخص شدن نوبت (اولویت) تحویل خودروهای افراد ثبت‌نام کننده در نخستین طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی، مشخص شد که نوبت تخصیص و تحویل نزدیک به ۵۰ محصول مختلف عرضه شده، ازاین تعداد پنج محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) به سال ۱۴۰۳ موکول شده است.

در رابطه با محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو، حدود ۷۸۰ هزار متقاضی ثبت درخواست کرده بود که با توجه به برنامه ۹۰۰ هزار دستگاهی تعریف شده برای این شرکت در سال ۱۴۰۲، تعهد شده که امکان پوشش به همه متقاضیان خودرو وجود دارد؛ علیرغم این موضوع، استقبال عمده متقاضیان از سه گروه محصول ایران‌خودرو سبب شده که موعد تحویل برای برخی از متقاضیان به سال ۱۴۰۳ موکول شود.

این درحالی است که ظرفیت برخی از محصولات همچون تارا و رانا در سال ۱۴۰۲ خالی مانده و درخصوص برخی خودروسازان دیگر، حتی ظرفیت فصل بهار ۱۴۰۲ برای برخی از محصولات تکمیل نشده است؛ به طور مثال برای محصولات گروه سایپا، مدیران‌خودرو و کرمان‌موتور تحویل فوری به تمام متقاضیان انجام می‌شود و ظرفیت بالایی برای عرضه در دوره‌های آینده وجود دارد.

به دنبال اینکه نوبت برخی متقاضیان به سال بعد افتاد، وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفت برای متقاضیانی که اولویت تحویل خودروی آن‌ها سال ۱۴۰۳ است، مهلتی پنج روزه در نظر بگیرد تا این متقاضیان درخواست خودرویی خود را ویرایش کنند و پنج اولویت از خودروهای کم تقاضاتر را که نوبت تحویل در سال ۱۴۰۲ خواهند داشت انتخاب کنند.

اگر متقاضی هیچ اولویتی را انتخاب نکند، همچنان همان انتخاب اولویت سال ۱۴۰۳ برای او ملاک خواهد بود و براساس آن خودروی خود را در سال آینده دریافت خواهد کرد.

در نهایت پس از آنکه همه افراد نوع خوروی خود را تغییر دادند، چند روزی سایت سامانه بسته خواهد شد تا بر اساس اولویت اول افراد، پالایش صورت گیرد و در نهایت ترتیب (اولویت) دریافت خودرو در سال ۱۴۰۲ مشخص شود.

منبع: بازار
ارسال نظر