چهارشنبه, ۱۲ مهر , ۱۴۰۲
روزگار خودرو
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار خودرو ایران
    • اخبار خودرو جهان
    • قطعه سازی
  • شرایط فروش
  • قیمت خودرو
  • مقایسه خودرو
  • چندرسانه‌ای
    • عکس
    • فیلم
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار خودرو ایران
    • اخبار خودرو جهان
    • قطعه سازی
  • شرایط فروش
  • قیمت خودرو
  • مقایسه خودرو
  • چندرسانه‌ای
    • عکس
    • فیلم
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
روزگار خودرو
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی اخبار یادداشت مدیرمسئول

فایده روابط عمومی چیست؟

ناصر بزرگمهر - مدیرمسئول

۱۴۰۲/۰۲/۳۰
0 0
0

از من می‌پرسند فایده روابط عمومی چیست؟

یاد انشاهای کودکی می‌افتم که می‌پرسیدند فایده گاو چیست؟

تقریبا همه بچه‌های کلاس، شبیه هم می‌نوشتیم؛ گاو حیوان نجیبی است، از شیر آن ماست و پنیر و کره و دوغ و خامه و سرشیر درست می‌کنیم، گاوها در شخم زدن زمین به کشاورزان کمک می‌کنند، گوشت گاو بسیار مقوی است و وقتی ما مریض می‌شویم مادرم با گوشت گاو برای ما آبگوشت درست می‌کند که خیلی خوشمزه است. بی‌بی می‌گوید ما از پوست گاو هم استفاده‌های فراوان می‌کنیم و حتی از روده گاو هم برای تولید نخ جراحی استفاده می‌شود و اگر بی‌تربیتی نباشد از فضولات گاو هم به‌عنوان کود درخت و زمین بهره می‌بریم. خلاصه بر همه واضح و مبرهن است که گاو حیوان بسیار مفیدی است و همه جای آن به درد می‌خورد. این بود انشای من. وقتی می‌خواهم درباره روابط عمومی بنویسم، یاد همان فایده گاو می‌افتم و فکر می‌کنم آیا هنوز کسی هست که در سال ۲۰۲۳ میلادی یا سال ۱۴۰۲ شمسی لازم باشد برایش از فایده شیر و محصولات لبنی بگوییم؟

آیا هنوز کسانی هستند که نمی‌دانند دوغ یا ماست برای هر انسانی چه خاصیتی دارد؟ در شرایطی که حتی یک حیوان هم از خوردن شیر و لیس زدن به بستنی لذت می‌برد، چه لزومی دارد که از مزایای آن برای همگان بگوییم؟ اما ظاهرا باید برای همیشه تاریخ به کودکان درباره خواص شیر و لبنیات و جایگاه آن در رشد و تکامل انسان توضیح داد و توصیه کرد و گاهی حتی به اصرار، اگر دوست ندارند آن را به خوردشان داد.  قصه روابط عمومی و جایگاه آن در سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها و دولت‌ها و کلیه مشاغل مرتبط با مردم، قصه فایده گاو و شیر و ماست و کره و پنیر است. بعد از سکونت چندهزارساله انسان روی زمین و تاریخ مدون هفت‌هزارساله و در هزاره سوم میلادی و ثبت دویست‌ساله دانش روابط عمومی، ارتباطات، تبلیغات، بازاریابی و در نهایت پاسخگویی به افکار عمومی و بعد از دوران تاریخی صنعتی و فراصنعتی در جهان و حداقل هفتاد، هشتاد سال از روابط عمومی مدرن در همین سرزمین بلاخیز خودمان و نخستین فوران نفت سیاه از دکل‌های مسجدسلیمان، ما هنوز باید به وزیر و وکیل و مدیرعامل توضیح دهیم که روابط‌عمومی علمی و برنامه‌ریزی شده نیاز واقعی و تکمیل‌کننده پازل مدیریت است و مثل گاو، فایده بسیار دارد.

شما قبل از آنکه مورد استیضاح نمایندگان ملت و خود ملت و افکار عمومی و برآیند آنها یعنی رسانه‌ها و دنیای مجازی قرار گیرید، باید از روابط‌عمومی توانمند برخوردار شوید که بتواند هنر متقاعد کردن مخاطبان را داشته و بر افکار عمومی و روزنامه‌نگاران به‌عنوان نماینده رسانه‌ها تاثیر بگذارد. باید یک روابط‌عمومی باسواد رسانه‌ای در کنار مدیریت قرار گیرد تا با ایجاد واحدهای پژوهشی و براساس شناخت خواسته‌های مخاطبان و جامعه، به انتظارات آنها پاسخ مناسب دهد و به استحکام جایگاه مدیریت و سازمان و وزارتخانه به صورت آکواریومی کمک کند. روابط‌عمومی خانگی مثل مرغ محلی است و می‌تواند در نهایت روزانه یک تخم به شما تحویل دهد و با نخستین فریاد، دچار شوک شود و از تخم‌گذاری هم فاصله بگیرد. روابط‌عمومی یک سازمان بزرگ، یک وزارتخانه، یک بانک، یک کارخانه، روابط عمومی خانگی نیست؛ شعارهای پوپولیستی خوب باشید و مهربان باشید نیست. روابط عمومی باید دارای دانش بین‌المللی باشد، جهانی بیندیشد و از همه علوم مرتبط بهره بگیرد و با معیارهای دنیای امروز، ارتباطات را با خلاقیت در مسیر ملی و سازمانی مورداستفاده قرار دهد. روابط‌عمومی هوشمند با استفاده از همه فناوری‌های روز و ابزار گوناگونی که در اختیار می‌گیرد و کارشناسانی تحصیلکرده و مرتبط، برای جمع‌آوری اطلاعات و پالایش آنها در جهت ارائه به مدیران ارشد سازمان خود می‌کوشد. روابط‌عمومی، یک دانش تخصصی است و با متخصصان این حوزه تعریف می‌شود تا بتواند بر نیروهای درون‌سازمانی و افکار عمومی برون‌سازمانی تاثیر لازم را بگذارد و به همبستگی و یکپارچه‌سازی سازمان با مخاطبان یا به‌عبارت ساده‌تر رابطه بین فروشنده و خریدار، تولیدکننده و مصرف کننده، از کالا تا اندیشه بینجامد. روابط‌عمومی حرفه‌ای و متخصص جای پسرخاله و دخترعمه نیست؛ روابط‌عمومی اندیشمند محل جمع شدن بیکاره‌ها و رانده‌شدگان کارگزینی‌ها نیست. روابط‌عمومی باید محل نخبگان و اندیشمندان و کسانی باشد که با ضریب هوشی بالاتر و با خلاقیت بتوانند کاستی‌های کل سازمان را پوشش دهند. تنظیم برنامه هدفمند و استراتژی شغلی با رعایت استانداردهای ملی و نگاه به الگو‌های جوامع و شرایط بین‌المللی و رعایت کیفیت و استفاده از فناوری‌های روز و بهره‌گیری از اینترنت و همه رسانه‌ها و ابزارها در جهت برندسازی سازمان از وظایف یک روابط‌عمومی علمی و دانشگاهی است.

بخوانیدبیشتر

مدیریت حساب‌های ارزی

روزگار تلخ چاپ و نشر

نمایش دولت در ۴ پرده

کار و کارآفرینی

روابط عمومی باید بتواند به‌صراحت به جامعه بگوید که بقای سازمان در گرو مخاطبان آن است و توجه به افکار عمومی بزرگ‌ترین دغدغه مدیران ارشد سازمان است و پاسخگویی به‌موقع و شفافیت و صراحت بیان مهم‌ترین وظیفه سازمانی او است. روابط‌عمومی اقناع‌گر باید همیشه چهار گوش داشته باشد و یکپارچه زبان نباشد. روابط عمومی وظیفه سخنگویی و پاسخگو بودن را دارد و موظف است با بهترین ارتباطات از همه رسانه‌های موجود در فضای مجازی تا مکتوب و خیابانی و سایر ابزار تبلیغاتی به‌نحو موثر استفاده کند و منتقدان را ارج نهد و از دانش آنها در جهت بهبود شرایط سازمان بهره ببرد. تلاش روابط‌عمومی برای برند‌سازی سازمان، وزارتخانه، دولت و حتی یک کاسبی کوچک با خوشنامی مدیران و کارکنان آن و پاسخگویی درست به مخاطب و پرهیز از دروغگویی، پنهان‌کاری و بی‌ارزش دانستن مردم همراه خواهد بود تا بتواند از این سرمایه اجتماعی مهم در جهت اعتمادسازی و تاثیر‌گذاری و سودآوری بهره ببرد. روابط‌عمومی باید نخستین منتقد سازمان باشد و از به‌به‌گویی مدیریت‌ها دوری و بیشتر به بخش خالی لیوان توجه کند و به هیچ عنوان سرپوشی بر حقایق نگذارد و چون چشم و گوش مدیران ارشد عمل کند و رازدار و محرم دوطرف باشد. روابط‌عمومی با یک سلام آغاز می‌شود و با یک لبخند به شکوفایی می‌رسد و در دامنه تخصص و دانایی به گل می‌نشیند.

فایده روابط عمومی چیست؟

روابط‌عمومی فایده بسیار دارد و بر دانایان واضح و مبرهن است و بر فرهنگ نادانی، آب در هاون کوفتن است؛ این بود انشای امروز من.

       
برچسب ها: روزگار خودرومدیرمسئولناصر بزرگمهریادداشت
لینک کوتاه https://rouzegarekhodro.ir/?p=2897
پست قبلی

قیمت انواع خودروهای هایما در بازار + جدول

پست‌ بعدی

فوری/ خبر مهم درباره ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه

اخبار مرتبط

مطبوعات در افق آینده

مدیریت حساب‌های ارزی

شهریور ۱۸, ۱۴۰۲
در رویای آرزوها

روزگار تلخ چاپ و نشر

شهریور ۱۱, ۱۴۰۲
کدام بودجه؟

نمایش دولت در ۴ پرده

شهریور ۴, ۱۴۰۲
سازمان حمایت از کدام مصرف‌کننده؟

کار و کارآفرینی

مرداد ۷, ۱۴۰۲
در رویای آرزوها

‌پول مال دولت است

تیر ۳۱, ۱۴۰۲
در رویای آرزوها

رفاه اجتماعی بخشی از عدالت است

تیر ۲۴, ۱۴۰۲
پست‌ بعدی
واکنش مردم به ایرادات سامانه یکپارچه خودرو / مشکلتان را اینجا بنویسید

فوری/ خبر مهم درباره ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
لیست جدید قیمت محصولات ایران خودرو بعد از اصلاح نرخ ها

ثبت نام کنندگان سامانه یکپارچه بخوانند / ایران خودرو معذرت خواهی کرد!

اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۲
خبر مهم برای متقاضیان ثبت نام خودرو

زمان باز شدن سامانه یکپارچه خودرو اعلام شد / همه چیز درباره دور سوم ثبت نام (به روزرسانی تیر ۱۴۰۲)

تیر ۱۱, ۱۴۰۲
قیمت جدید محصولات مدیران خودرو بعد از شوک خبری

قیمت جدید محصولات مدیران خودرو بعد از شوک خبری

فروردین ۲۱, ۱۴۰۲
آماده ورود این ۸ خودرو به بازار باشید

فوری/ شرایط فروش خودروی سایپا اطلس اعلام شد

اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۲
خبر مهم برای متقاضیان ثبت نام خودرو

زمان باز شدن سامانه یکپارچه خودرو اعلام شد / همه چیز درباره دور سوم ثبت نام (به روزرسانی تیر ۱۴۰۲)

59
واکنش مردم به ایرادات سامانه یکپارچه خودرو / مشکلتان را اینجا بنویسید

منتظر دور سوم ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه باشید

36
قیمت جدید محصولات مدیران خودرو بعد از شوک خبری

قیمت جدید محصولات مدیران خودرو بعد از شوک خبری

35
مخالف واردات خودروهای کارکرده هستیم / احتمال تغییر دوباره قیمت ها

مخالف واردات خودروهای کارکرده هستیم / احتمال تغییر دوباره قیمت ها

32
قیمت عجیب ریسپکت در بازار / ۱.۴ میلیارد بدهید خودروی چینی بگیرید

شنبه این خودرو را با قیمت کارخانه بخرید + جزئیات

مهر ۱۲, ۱۴۰۲
وعده‌های عجیب درباره واردات خودرو / این رشته سر دراز دارد!

فوری / عرضه این خودروهای وارداتی جدید از هفته آینده + اسامی

مهر ۱۲, ۱۴۰۲
تفاوت قیمت فاحش محصولات غذایی در زمان خرید / باز بخریم یا بسته بندی؟

تفاوت قیمت فاحش محصولات غذایی در زمان خرید / باز بخریم یا بسته بندی؟

مهر ۱۲, ۱۴۰۲
تراکم قوانین مازاد؛ مانعی بزرگ در مسیر پویایی توسعه

تراکم قوانین مازاد؛ مانعی بزرگ در مسیر پویایی توسعه

مهر ۱۲, ۱۴۰۲

آخرین اخبار

  • شنبه این خودرو را با قیمت کارخانه بخرید + جزئیات مهر ۱۲, ۱۴۰۲
  • فوری / عرضه این خودروهای وارداتی جدید از هفته آینده + اسامی مهر ۱۲, ۱۴۰۲
  • تفاوت قیمت فاحش محصولات غذایی در زمان خرید / باز بخریم یا بسته بندی؟ مهر ۱۲, ۱۴۰۲
  • تراکم قوانین مازاد؛ مانعی بزرگ در مسیر پویایی توسعه مهر ۱۲, ۱۴۰۲
  • تعلل بانک ها برای صفر رساندن صف وام ازدواج مهر ۱۲, ۱۴۰۲
  • قیمت گذاری دستوری، کابوس بازار مسکن مهر ۱۲, ۱۴۰۲
  • انتظار برای واردات خودرو به سر آمد؟ مهر ۱۲, ۱۴۰۲
  • ارزان ترین خودروی بازار ایران را ببینید / قیمت ۵۰ میلیون ناقابل! مهر ۱۲, ۱۴۰۲
  • لیست جدید قیمت خودرو در بازار / چانگان وارداتی چند شد؟ مهر ۱۲, ۱۴۰۲
  • مخالفت مجلس با خزانه‌داری صندوق توسعه ملی در حوزه نفت و گاز مهر ۱۰, ۱۴۰۲
  • درباره ما
  • تماس با ما
اخبار روز خودرو با روزگار خودرو

تمام حقوق این وب سایت برای روزگار خودرو است. نشر مطالب با ذکر نام روزگار خودرو بلامانع است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار خودرو ایران
    • اخبار خودرو جهان
    • قطعه سازی
  • شرایط فروش
  • قیمت خودرو
  • مقایسه خودرو
  • چندرسانه‌ای
    • عکس
    • فیلم
  • یادداشت

تمام حقوق این وب سایت برای روزگار خودرو است. نشر مطالب با ذکر نام روزگار خودرو بلامانع است.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید