شاهکار جدید ایران خودرو / ۲۰۶ با دی لایت را ببینید

پژو ۲۰۶، که مدتی است به دلیل اخذ استانداردها و مجوز تولید از خط کنار رفته است، گویا با نصب دی لایت و اخذ استانداردهای جدید دوباره به خطوط تولید شرکت بازخواهد گشت.

شاهکار جدید ایران خودرو / ۲۰۶ با دی لایت را ببینید

تصاویری ارسال شده که حاکی از نصب دی لایت برای پژو ۲۰۶ و بازگشت قریب الوقوع این خودرو به خطوط تولید است.

نصب دی لایت و این همه بی سلیقگی؟

با اجباری شدن نصب چراغ روز و پوزیشن لایت برای خودرو های داخلی، شاهد آن بودیم که گروه صنعتی ایران خودرو به سرعت دست به کار شد و در خودروهایی که بستر مناسب داشتند سنسور نور و باران و در سایر خودروها اقدام به نصب دی لایت و پوزیشن لایت نمود. به عنوان مثال می توان به تولید تارا دنده ای با سنسور نور و باران و یا تجهیز پژو پارس به چراغ روز و پوزیشن لایت اشاره کرد. آبی های جاده مخصوص در خودروهایی که به صورت استاندارد دی لایت نداشتند (مانند آریسان ۲، پژو پارس و رانا پلاس)، این آپشن را در بخش چراغ های مه شکن آن ها نصب نمودند. اقدامی که صرفاً برای تسریع در پاس کردن استانداردهای جدید و اجباری و همچنین کاهش حداکثری هزینه ها (به منظور جلوگیری از باز طراحی چراغ های جلو) صورت پذیرفت.

تا این جای کار ایراد چندانی وارد نبود و مثلاً در خصوص پژو پارس و دی لایت های آن، تأثیر منفی را روی چهره خودرو شاهد نبودیم؛ اما برگردیم سراغ پژو ۲۰۶ خودمان. ایران خودرویی ها با نهایت بدسلیقگی و بی حوصلگی گویا برای چراغ های روز پژو ۲۰۶ به بازار مراجعه کرده اند و اولین دی لایتی را که یافته اند برای این خودرو برگزیده و سپس در بدترین محل ممکن نصب کرده اند؛ دی لایت نواری کنار مه شکن دایره ای و در نزدیکی محل نصب پلاک خودرو!

به نظر می رسد اگر قدری سلیقه و احترام به مشتری در این امر در دستور کار شرکت قرار داشت، حداقل دی لایت هایی مانند جک J4 را برای ۲۰۶ برمی گزیدند، به نحوی که، نیمی از چراغ دایره ای شکل برای دی لایت و نیم دیگر به عنوان مه شکن مورد استفاده قرار می گرفت؛ دقیقاً مانند آن چه در جک J4 نیز شاهدش هستیم.

مشخصات فنی پژو ۲۰۶ با دی لایت

احتمالاً پژو ۲۰۶ با نصب دی لایت مجدداً در دو تیپ ۲ و ۳ با پیشرانه ۱.۴ لیتری به بازار عرضه خواهد شد. این پیشرانه، که TU3A نام دارد و از دریچه گاز برقی و استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهره می برد، ۷۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۱۸ نیوتن متر تولید می کند و به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته دستی توان را به چرخ های جلو می رساند.

منبع: اسب بخار
ارسال نظر