شاسی بلند اقتصادی هیوندای را ببینید + تصاویر

هیوندای موفاسا کراس‌اوور کامپکت جدید با اندازه‌ای مشابه توسان است که  پیشرانه ۲ لیتری  ۱۶۰ اسب بخار دارد. این خودرو در چین تولید و عرضه می‌شود.

شاسی بلند اقتصادی هیوندای را ببینید + تصاویر

بازار خودروی چین با وجود خودروسازان داخلی و خارجی فراوان و عرضه مدل‌های جدید متعدد در هرسال، بسیار رقابتی است. یکی از این خودروسازان، شرکت پکن هیوندای موتور است. این یک جوینت ونچر ۵۰-۵۰ بین هیوندای و شرکت بایک است که در سال ۲۰۰۲ ایجاد شد. پکن هیوندای هم‌اکنون پنج سدان، یک مینی‌ون و چندین کراس‌اوور مثل توسان و سانتافه را در چین تولید و عرضه می‌کند.

یکی از محصولات این شرکت نیز کراس‌اوور قدیمی iX35 است که بر اساس نسل دوم توسان ساخته شده و انتظار می‌رود مدل جدید موفاسا جایگزین آن شود. هیوندای پیش از نمایش عمومی موفاسا در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳ در هفته آینده، اولین تصاویر رسمی آن را منتشر کرده است. این کراس‌اوور جدید طراحی بسیار زاویه‌دار و تیزی دارد که تا حدودی شبیه توسان به نظر می‌رسد. بااین‌حال، چراغ‌های جلوی عمودی و چراغ‌های عقب استوانه‌ای شکل موفاسا آن را از کراس‌اوور کامپکت جهانی هیوندای متمایز کرده است.

هرچند پکن هیوندای مشخصات فنی کراس‌اوور جدید خود را هنوز اعلام نکرده است اما به لطف وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین قبلاً از این اطلاعات باخبر شدیم. طبق اعلام وب‌سایت این وزارتخانه، این کراس‌اوور کامپکت ۴,۴۷۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۵۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۶۵ میلی‌متر ارتفاع دارد که تقریباً مشابه نسخه کوتاه اروپایی توسان است. موفاسا ۱۴۶۴ کیلوگرم وزن داشته و دو محور آن از هم ۲,۶۸۰ میلی‌متر فاصله دارند.

این کراس‌اوور جدید قرار است با یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی در چین عرضه شود که ۱۶۰ اسب بخار دارد و نیروی خود را صرفاً به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. به گزارش رسانه‌های چینی، هیوندای بعداً برای موفاسا نسخه هیبریدی را هم ارائه خواهد کرد که احتمالاً از نوع هیبریدی خفیف ۴۸ ولت خواهد بود اما فعلاً در این رابطه چیزی رسمی نیست. هیوندای موفاسا مدت کوتاهی پس از نمایش در نمایشگاه شانگهای برای فروش در چین عرضه خواهد شد اما برنامه‌ای برای فروش آن در دیگر کشورها وجود ندارد.

ارسال نظر