سایپا جایگزین پراید را معرفی کرد + تصاویر

حدود سه سال از توقف تولید پراید می‌گذرد و تا کنون سایپا جانشین شایسته‌ای برای آن معرفی نکرده است. مدیرعامل گروه خودروسازی روز شنبه اعلام کرد در برنامه‌های خود در نظر داریم در اسفندماه ۱۴۰۲ سایپا پاژ را به عنوان خودروی اقتصادی جایگزین پراید معرفی کنیم.

صبح دیروز نیز پس از افتتاح خط تولید موتور ۱۶ سوپاپ این گروه خودروسازی در شرکت مگا موتور، در حاشیه امضای تفاهم نامه مشترک سایپا، ایران خودرو و کرمان موتور برای استفاده از پلتفرم اقتصادی مشترک، در یک مراسم خصوصی در مرکز تحقیقات سایپا، خودروی اقتصادی پاژ رونمایی شد.

صفحه اینستاگرام سایپا ، ساعاتی پیش ویدیویی از این مراسم منتشر کرده که در آن نمای عقب و کابین سایپا پاژ به وضوح دیده می‌شود.

سایپا پاژ همان هاچ بک اقتصادی سایپا است که طی یک پروژه مشترک با ایران خودرو ، بر مبنای رنو کویید طراحی شده است. سایپا در نظر دارد پاژ را با یک پیشرانه یک لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی تولید و به متقاضیان تحویل دهد. این پیشرانه که قدرت تولید ۷۰ اسب بخار نیرو را دارد می‌تواند گشتاور ۱۰۰ نیوتن متری تولید ‌کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی آن، این نیرو را به چرخ‌های جلوی پاژ منتقل خواهد کرد.

با توجه به ابعاد رنو کویید اختلاف بسیار اندکی با سایپا ۱۱۱ دارد، می‌توان گفت که سایپا پاژ نیز خودرویی در همان ابعاد و اندازه است. با این حال بر اساس تصاویر منتشر شده از این خودرو، می‌توان گفت چهره‌ای بسیار مدرن و زیبا دارد. با این حال نمی‌توان شباهت نمای عقب این خودرو به آلفارومئو می‌تو و شباهت نمای جلوی آن به نیسان جوک را انکار کرد.

سایپا پاژ به عنوان جانشین پراید، قیمتی کم‌تر از محصولاتی چون ساینا S، کوییک و… خواهد داشت و در اسفند ماه سال جاری به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

ارسال نظر