درخواست مهم وزارت صمت درباره بازنگری قیمت خودرو

پس از انتشار فهرست قیمت خودروهای مونتاژی از سوی شورای رقابت، عبدالله توکلی؛ مدیر کل خودرویی وزارت صمت طی نامه ای خواهان بازنگری با دقت و مستندات بیشتر در قیمت خودروهای مونتاژی از سوی شورای رقابت شد.

درخواست مهم وزارت صمت درباره بازنگری قیمت خودرو

توکلی طی نامه ای خطاب به رییس کارگروه خودرو شورای رقابت در زمینه فهرست قیمت خودروهای مونتاژی اعلام کرد که قیمت های تعیین شده از سوی شورای رقابت بر اساس پارامترهای صورت های مالی سال ۱۴۰۰ است که تنها در چند مورد بروزرسانی شده و به صورت کامل بر مبنای هزینه های روز صورت نگرفته و نیازمند هماهنگی دقیق تر با دفتر خودرویی وزارت صمت برای تعیین دقیق‌تر قیمت ها است. وی همچنین در بخشی دیگر از این نامه با اشاره به ضروری بودن نیاز به افزایش تولید خودرو در کشور بر روی حساسیت بیشتر بر تاثیری پذیری تولید خودرو از نوسانات نرخ ارز تاکید کرده است و در بند سوم به قیمت گذاری دقیق خودروها بر اساس تیپ و آپشن های خاص در مدل های مختلف اشاره شده است.

به طور کلی آنچه از این نامه بر می آید نشان دهنده آن است که قیمت های اعلامی از سوی شورای رقابت برای خودروهای مونتاژی منطبق بر اثرات واقعی نرخ ارز بر تولید خودروها و هزینه های روز مونتاژ خودروها نیست و دفتر خودرویی وزارت صمت معتقد است که قیمت ها کمتر از ارزش واقعی مونتاژ روز این خودروها تعیین شده. همچنین نگاه کلی به خودروهای مونتاژی فارغ از تیپ بندی و نسخه های خاص هر خودرو از دیگر مواردی است که شورای رقابت باید با دقت نظر بیشتر نسبت به بررسی آن اقدام کند. با این حساب باید در انتظار واکنش شورای رقابت به این درخواست دفتر خودرویی وزارت صمت بمانیم.

منبع: ایران جیب
ارسال نظر