داج با این وانت همه را شوکه کرد + تصاویر

رم از کانسپت پیکاپ الکتریکی خود با نام روولوشن رونمایی کرده که ویژگی‌های جذابی دارد و نسخۀ تولیدی آن سال ۲۰۲۴ معرفی می‌شود

داج با این وانت همه را شوکه کرد + تصاویر

رقیب مورد انتظار رم برای فورد F150 لایتنینگ و شورلت سیلورادو EV هنوز حداقل یک سال با خط تولید فاصله دارد اما با قضاوت بر اساس کانسپت ۱۵۰۰ روولوشن BEV که در نمایشگاه CES رونمایی شده می‌توان گفت ارزش صبر کردن را دارد. این پیکاپ علاوه بر قوای محرکه الکتریکی، از تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های جذابی هم بهره می‌برد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

همان‌طور که در تیزرهای قبلی دیده بودیم، رم ۱۵۰۰ روولوشن BEV در جلو از چراغ‌های LED چنگال شکل و لوگوی نورانی بهره می‌برد اما حالا تصاویر کامل، ظاهری را نشان می‌دهند که از رقبایی مثل ریویان و لایتنینگ بسیار اسپرت‌تر بوده و فرم جعبه‌ای شکل کمتری دارد. در همین حال، پروفیل جانبی روولوشن با خط پنجره‌ای که به سمت بالا حرکت کرده به همراه ستون C زاویه‌دار و دهانه بزرگ گلگیرها، تا حدی به سیلورادو EV شباهت دارد. دستگیره مخفی درها و نام RAM که مثل لوگوی رولزرویس در مرکز رینگ‌ها همیشه ثابت می‌ماند هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این پیکاپ الکتریکی هستند.

به گفته رم، به لطف استفاده از موتورهای الکتریکی جمع‌وجور، طراحان توانسته‌اند کابین را به جلو بکشانند و طول آن را نسبت به نمونه‌های درون‌سوز ۱۰ سانتی‌متر افزایش دهند درحالی‌که طول اتاق بار کاهشی نداشته است. روولوشن روی پلت‌فرم STLA استلانتیس ساخته شده و از قوای محرکه دو موتوره چهارچرخ محرک، سیستم تعلیق بادی با چند سطح ارتفاع مختلف و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب بهره می‌برد. بااین‌حال، رم فعلاً حرفی در مورد قدرت و گشتاور پیکاپ الکتریکی خود نزده است.

روولوشن از معماری ۸۰۰ ولتی بهره می‌برد که امکان شارژ سریع تا ۳۵۰ کیلووات را فراهم می‌کند و با تنها ۱۰ دقیقه شارژ ۱۶۰ کیلومتر به برد پیکاپ می‌افزاید. همچنین برای مصارف خانگی، یک شارژ رباتیک القایی هم تدارک دیده شده که به‌طور خودکار در موقعیت مناسب قرار گرفته و باطری‌ها را شارژ می‌کند. در همین حال، طبق گفته‌های قبلی استلانتیس میدانیم که پیکاپ‌های ساخته‌شده روی پلت‌فرم STLA تا ۸۰۰ کیلومتر برد خواهند داشت.

درهای عکس بازشو و نبود ستون B ورود و خروج به کابین روولوشن را بسیار آسان کرده است. در اینجا چهار صندلی ثابت وجود دارد اما روی دیواره‌ای که کابین را از اتاق بار جدا می‌کند هم دو صندلی تاشو تعبیه شده است. این دیواره همچنین قابلیت باز شدن هم دارد که امکان حمل اشیاء طویل تا ۵.۵ متر را فراهم می‌کند. در جلو روی داشبورد، نمایشگر ۱۴.۲ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی از دو صفحه‌نمایش مجزا تشکیل شده که می‌توان آن‌ها را از جای خود درآورد و به‌عنوان تبلت استفاده کرد.

ازجمله دیگر ویژگی‌های رم ۱۵۰۰ روولوشن BEV هم می‌توان به هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده و دستیار فعال صوتی اشاره کرد که امکان انجام کارهایی مثل باز و بسته کردن پنجره‌ها را از طریق دستورهای صوتی فراهم می‌کند. این پیکاپ الکتریکی همچنین از قابلیتی بنام حالت سایه هم برخوردار است. این ویژگی که با پکیج خودران سطح سه همراه است، با استفاده از سنسورها و دوربین‌ها، این امکان را برای پیکاپ فراهم می‌کند که در حالت پیاده‌روی راننده، او را با فاصله ایمنی دنبال کند. هرچند روولوشن BEV فقط یک کانسپت است اما به‌احتمال‌زیاد بسیاری از ویژگی‌های آن را در نسخه تولیدی که در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد خواهیم دید.

منبع: پدال
ارسال نظر