خودروی جذاب تویوتا را ببینید / قیمت فقط ۱.۵ میلیارد تومان

مهمترین ویژگی تویوتا کرولا کراس به پیشرانه هیبریدی آن مربوط می شود که در واقع میزبان پنجمین نسل از پیشرانه های هیبرید توسعه یافته توسط تویوتا است.

خودروی جذاب تویوتا را ببینید / قیمت فقط ۱.۵ میلیارد تومان

کرولا یکی از محبوب ترین برندهای ثبت شده در صنعت خودرو است که طی ۱۲ نسل از سال ۱۹۶۶ تا کنون بالغ بر ۵۰ میلیون دستگاه از آن در سطح جهان به فروش رسیده است. در سال ۲۰۲۱ متفاوت ترین مدل این محصول این خانواده یعنی کرولا کراس رونمایی شد یا یک کراس اوور کامپکت نیز در سابقه برند کرولا ثبت شود.

در مطلب امروز سراغ تویوتا کرولا کراس هیبرید اکس اس ئی مدل ۲۰۲۳ می رویم که جدیدترین کراس اوور تویوتا با برند کرولا محسوب می شود. این خودرو در بازار آمریکا در تریم پایه حدود ۲۹ هزار دلار (معادل حدود ۱.۵ میلیارد تومان) قیمت دارد و در تریم هیبرید اکس ای ئی ۳۵۵۶۵ دلار قیمت دارد.

مهمترین ویژگی این کراس به پیشرانه هیبریدی آن مربوط می شود که در واقع میزبان پنجمین نسل از پیشرانه های هیبرید توسعه یافته توسط تویوتا است. ترکیبی از تپنده ۴ سیلندر بنزینی ۲ لیتری تنفس طبیعی در ترکیب با موتور الکتریکی است که انرژی خود را از باتری ۴.۱ کیلووات ساعت لیتیم-یون تامین می کند و با محور عقب در ارتباط است.

این مجموعه با جعبه دنده ئی-سی وی تی هماهنگ شده و سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد.

مجموع خروجی پیشرانه هیبرید ۱۹۶ اسب بخار است که ۲۷ اسب بخار در مقایسه با تریم غیر هیبریدی بیشتر است. تویوتا کرولا کراس طی ۸ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد که بیش از ۱ ثانیه سریع تر از مدل غیرهیبریدی است.

شاخص مصرف سوخت کرولا کراس هیبریدی برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر ۵.۲ لیتر، در بزرگراه ۶.۲ لیتر و در حالت ترکیبی ۵.۶ لیتر گزارش شده است.(وزن خودرو ۱۵۱۵ کیلوگرم است)

یکی دیگر از تفاوت های مهم تریم هیبرید، استفاده از سیستم تعلیق اسپرت بروزرسانی شده، است که کیفیت و راحتی رانندگی را افزایش داده است. رینگ های آلومینیومی استاندارد ۱۸ اینچی جز آپشن استاندارد تریم هیبرید اکس اس ئی در نظر گرفته شده است.

کابین در مقایسه با محصولات روز هم قیمت از برندهای دیگر مانند پژو، بسیار ساده طراحی شده اما از جمله بروزرسانی های مهم تریم هیبرید باید به نمایشگر لمسی ۸ اینچی با گرافیک بالا اشاره کرد.

سیستم صوتی با ۹ اسپیکر از برند جی بی ال، نمایشگر دیجیتال ۷ اینچی اطلاعات کیلومتر، پشتیبانی بی سیم از اپل کارپلی و اندروید اوتو، امکان اتصال دو دیوایس بلوتوث، شارژر بی سیم، ۴ پورت یو اس بی تایپ-سی و… از دیگر امکانات کابین است.

همانند سایر محصولات تویوتا، کرولا کراس هیبرید نیز با بسته ایمنی تویوتا سیفتی سنس ۳.۰ ارائه می شود که از ویژگی های این بسته باید به کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص عابر، دستیار حرکت در سربالایی، نوربالای اتوماتیک و شناسایی علائم ترافیکی مسیر اشاره کرد.

کروز کنترل کرولا کراس عملکرد بسیار دقیق و مطلوبی دارد که جز شاخص های این خودرو محسوب می شود اما ظاهرا دوربین بک آپ کرولا کراس جز ضعیف ترین های این کلاس محسوب می شود و کیفیت تصویر نامناسبی دارد.

ارسال نظر