ترکش گرانی خودرو به بیمه هم خورد!

سخنگوی بیمه مرکزی با اشاره به افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها عنوان کرد: این موضوع روی نرخ بیمه شخص ثالث بی تاثیر و روی نرخ بیمه بدنه تاثیرگذار است.

ترکش گرانی خودرو به بیمه هم خورد!

مجید مشعلچی با اشاره به افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها اظهار کرد: افزایش قیمت خودروها روی قیمت بیمه بدنه خودروها نیز تاثیرگذار بوده و باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود. البته بیمه بدنه مانند بیمه شخص ثالث نرخ مشخص ندارد و قیمت‌ها متفاوت است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر بیمه بدنه که یک بیمه اختیاری است و مانند بیمه شخص ثالث اجباری نیست نرخ مشخصی ندارد و بر اساس توافق بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر رخ می‌دهد. باید به این نکته توجه داشت که نرخ شرکت‌های بیمه متفاوت است و بعضا تخفیف هم داده می‌شود.

بر اساس این گزارش، یکشنبه ۲۰ اسفند ماه میزان افزایش قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ به میزان متوسط ۲۹ درصد (۱۰ تا ۴۲ درصد) اعلام شد که به دنبال آن لیست جدید قیمت پایه محصولات این دو شرکت منتشر شد؛ قیمت‌های اعلامی قیمت‌های پایه، بدون احتساب هزینه‌های جانبی نظیر مالیات‌ها، هزینه‌های شماره‌گذاری، عوارض و… بود؛ این میزان بایستی به قیمت پایه اعلامی برای محصولات سایپا و ایران‌خودرو اضافه شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر