ب ام و رسما یک غول ساخت + تصاویر و قیمت خودرو

ب‌ام‌و نسخه پرچم‌دار شاسی‌بلند هیبریدی XM رد لیبل را با ۷۴۸ اسب بخار قدرت معرفی کرد که شتابی ۳.۷ ثانیه‌ای و قیمت ۱۸۵ هزار دلاری دارد.

ب ام و رسما یک غول ساخت + تصاویر و قیمت خودرو

در زمان معرفی شاسی‌بلند هیبریدی XM، ب‌ام‌و وعده ارائه نسخه قوی‌تری را با نام لیبل رد (Label Red) داد و حالا این نسخه رسماً معرفی شده است. XM لیبل رد با ۷۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور، قوی‌ترین محصول جاده‌ای تاریخ M محسوب می‌شود.

در XM لیبل رد تک موتور الکتریکی مثل نسخه معمولی همان ۱۹۷ اسب بخار قدرت را تولید می‌کند که این یعنی تمام افزایش نیروی قوای محرکه بر عهده پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو است. قدرت این موتور در نسخه لیبل رد با ۹۵ اسب بخار افزایش از ۴۹۰ اسب بخار در نسخه معمولی به ۵۸۵ اسب بخار رسیده است. علاوه بر این، گشتاور قوای محرکه هیبریدی XM هم افزایش چشمگیری داشته است. بخشی از این موضوع به خاطر افزایش گشتاور پیشرانه بنزینی از ۶۵۰ نیوتن متر به ۷۲۵ نیوتن متر است اما ب‌ام‌و یک سیستم پیش دنده را هم بین موتور الکتریکی و شفت ورودی گیربکس تعبیه کرده است.

این تکنولوژی نوآورانه گشتاور ۲۸۰ نیوتن متری موتور الکتریکی را به ۴۵۰ نیوتن متر افزایش داده است. درنتیجه، مجموع گشتاور حالا به رقم چشمگیر ۱۰۰۰ نیوتن متر رسیده است و به گفته ب‌ام‌و این تفاوت با نسخه معمولی هم در استارت از حالت سکون و هم در شتاب گیری در دنده‌های میانی قابل‌لمس خواهد بود. این گشتاور همچنین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت خودرو را از ۴.۱ ثانیه به ۳.۷ ثانیه رسانده است. در XM لیبل رد حداکثر سرعت روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج راننده M می‌توان این رقم را به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش داد.

XM لیبل رد باید تریم‌های قرمزرنگی داشته باشد تا هم با نامی که دارد هماهنگ شود و هم از نسخه معمولی متمایز گردد. به همین دلیل ب‌ام‌و در رینگ‌ها، قاب جلوپنجره، دیفیوزر و نشان‌ها از تریم قرمز استفاده کرده است. علاوه بر این، برای نوار دور پنجره‌ها نیز بجای رنگ طلایی یا مشکی نسخه معمولی، نمونه قرمز متالیک تورنتو قابل سفارش خواهد بود. برای این ماشین ۵۰ رنگ بیرونی مختلف قابل انتخاب خواهد بود که همه آن‌ها از نمونه‌های بخش انحصاری ب‌ام‌و هستند.

همان‌طور که انتظار می‌رود، تریم قرمزرنگ در داخل هم ادامه پیدا کرده است و این رنگ را می‌توان در دوخت روی صندلی‌ها، صفحه آمپر، رو دری‌ها و کنسول میانی دید. همچنین در دریچه‌های تهویه هم تریم قرمز کار شده است. ب‌ام‌و قبلاً قیمتی در حدود ۱۸۵ هزار دلار را برای XM رد لیبل اعلام کرده بود اما حالا گفته است که قیمت رسمی آن در زمانی نزدیک به آغاز تولید اعلام خواهد شد. این شاسی‌بلند قدرتمند آلمانی در کارخانه ب‌ام‌و در کارولینای جنوبی تولید می‌شود و در ماه آگوست راهی بازار خواهد شد.

ارسال نظر