قیمت جدید کارخانه خودروهای داخلی محاسبه شد / وزارت صمت مسئول اعلام نرخ ها

پی گیری ها حکایت از آن دارد که قیمت های جدید خودرو پیش از عید نوروز محاسبه و به وزارت صمت ارسال شده اما وزارتخانه هنوز نسبت به اعلام قیمت های جدید اقدام نکرده است.

شورای رقابت که پاییز ۱۴۰۰ با مصوبه شورای هماهنگی سران قوا از صنعت خودرو کنار گذاشته شده بود، در زمستان ۱۴۰۱ با دستور نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی و درخواست برخی از نمایندگان مجلس، مجدد به صنعت خودروسازی کشور بازگشت. بعد از چند ماه برگزاری جلسات تخصصی در کارگروه خودرو، نهایتاً روز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ شورای رقابت رسماً اعلام کرد که قیمت‌های محاسبه شده از سوی سازمان حمایت که بر اساس صورت‌های مالی نیمه نخست سال ۱۴۰۱ خودروسازان است، در صحن این شورا تصویب و مصوبه به وزارت صمت جهت اجرا ابلاغ شده است.

در نهایت ۲۰ فروردین ماه و پس از چند روز کشمکش بین شورای رقابت و وزارت صمت، قیمت‌های جدید اعلام شد. مجدد در ۲۶ مهر ماه سال گذشته شورای رقابت قیمت جدید ۸ محصول ایران خودرو را که از سوی وزارت صمت به عنوان خودروهای جدید و ارتقایافته معرفی شده بودند، اعلام کرد. بنابراین با توجه به اینکه در مهر ماه صرفاً قیمت ۸ خودروی جدید اعلام شد، باید گفت که از فروردین ماه پارسال تاکنون قیمت خودرو در کارخانه تقریباً ثابت مانده است.

در این بین از هفته‌های پیش زمزمه‌های افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو به گوش می‌رسید که در این راستا پی گیری ها حکایت از آن دارد که قیمت‌های جدید خودرو محاسبه و پیش از عید نوروز به وزارت صمت ارسال شده است تا طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت به عنوان تنظیم گر فنی بازار خودرو قیمت‌های جدید را اعلام کند. با این حال وزارت صمت در این مدت به دلایلی همچون برنامه ریزی برای افزایش عرضه و … هنوز نسبت به اعلام قیمت‌های جدید اقدام نکرده است.

امروز نیز قرار بود جلسه‌ای در شورای رقابت با حضور وزیر صمت به منظور بررسی بازار خودرو برگزار شود که به دلیل تداخل برنامه‌های وزیر، این جلسه لغو شد. به نظر می‌رسد جلسه امروز قرار بود در خصوص چرایی عدم اعلام قیمت‌های جدید برگزار شود.

 

منبع: مهر

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

  • ناشناس

    هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید باعث تمامی این تورم و گرانی آمریکا هست که نمی تواند دولار خود را یک قیمت نگهدارد وگرنه دولت و مسولیت ما استوار و محکم در جای خود و پای حرف خود ایستاده اند فکر نکنید مسول و مدیران ما بی خاصیت ترین هستند اشتباه نکنید همینکه مدام در فکر خالی شدن جیب مردم و کوچک شدن شعارهایشان را ناظر هستند ولی دق مرگ نمیشوند حاکی از پایداری آنهاست والله اگر یک جو غیرت داشتند وضعیت مردم اینگونه نباید باشد چرا پدری بعد از سی سال کار و بازنشسته شدن دنبال و مشغول کار باشد ولی نتواند از پس مخارج یومیه براید و شرمنده زن و بچه هایش باشد واقعا چرا

  • نیلی

    هههه جالب پس برج ده که ماشین دوبرابر شد چی بگو چقدر دروغ حقه بسه بابا این حرفا را به ما نزنید لطفا ی پژو 207کارخانه شده 500میلیون ای مردم چطوری ایران‌خودرو داره ضرر میده با این قیمت مگه کیلویی چقدر داره حساب می‌کنه خب معلومه با این اشغال ها که به مردم میده ماشین وارد نمیکنند

  • سعید

    بخداوندی خدا اگه این مملکت بدی دست چند تا گوسفند بهتر از اینا اداره میکنن

  • علی

    سلام ما شین قسطی کنین شايد خدا کمک کرد ماهم وسیله دار شدیم به روز حساب کنین ما طبقه 3 باید بیچاره باشیم آه بکشیم به دهک 3 کمک کنین اگر لیزینگی باشه عالیه انشالله که پیش خدا رو سفید باشین یه کمکی به مردم بدین

  • رضا

    چرا باید هر ماه افزایش قیمت بدن!؟پارسال به اندازه چندسال افزایش نداده بودن،که دادند،،بالا بردن چند ده درصد،،مگه میشه هرسال ۶۰ تا ۸۰ درصد افزایش داد قیمتها رو؟!!در شرایطی که حقوق کارگر ۲۳ درصد بالا بردن!!

  • چه کنم چکار کنم

    چاره کار این است دوتا خر ویک درشکه درست کنی سواربشی هوای پاک کیفیت بهتر خرج زیر صفر بهترین کار همیت است به هیچ کس ربط نداره به کشور های همسایه

  • مردم ایران

    حیف پول که کسی این خودروهای دوشرکت سایپا وایران خودرو بخرد بدنه فرغون محکم تر هست تا این خودروها خودرو که نهایتا ۱۵۰ میلیون میشود جمعش کرد بری کلی پول زحمت کشی بدی بعدم گوشت بدن خودت وخانواده ات بلرزد

  • ناشناس

    سلام یکی بگه پارس چی شد

  • ناشناس

    خدا ایران‌خودرو و سایپا رو نابود بفرما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد