گزارش روزگار خودرو از اتو اکسپو تهران؛

استارت پنجمین نمایشگاه خودرو تهران / خودروهای سامسونگ به ایران آمدند

پنجمین نمایشگاه خودروی تهران با نام اتو اکسپو از روز ۱۰ بهمن ماه فعالیت خود را در شهر آفتاب آغاز کرد. این نمایشگاه تا تاریخ ۱۵ بهمن ماه میزبان فعالان و علاقه‌مندان حوزه خودرو است.

استارت پنجمین نمایشگاه خودرو تهران / خودروهای سامسونگ به ایران آمدند

در این رویداد خودروسازانی از جمله ماموت خودرو ، مدیران خودرو، آرین موتور، سروش دیزل، بهمن موتور، کرمان موتور و فردا موتورز حضور دارند.

کره‌ای‌ها آمدند

طی سال‌های اخیر نمایشگاه‌های خودروی کشور تبدیل به محلی برای نمایش خودروهای چینی شده بود. حال با قوت گرفتن واردات خودرو به نظر می‌رسد که دوباره شاهد حضور برندهای معتبر در رویدادهای خودرویی کشور هستیم. از جمله برندهای غیرچینی که در این نمایشگاه حاضر هستند می‌توان به خودروهای سامسونگ و همچنین محصولات هیوندای اشاره کرد. با توجه به این که جو واردات و به ویژه استفاده از خودروهای برقی به شدت داغ است شاهد حضور گسترده این محصولات در پنجمین نمایشگاه خودروی تهران هستیم.

اتو اکسپو تهران کرمان موتور اتو اکسپو تهران ایران خودرو

اهداف اتو اکسپو تهران

در اتو اکسپو تهران علاوه بر نمایش و رونمایی از خودروهای مختلف، برنامه‌های جانبی دیگری نیز توسط شرکت برگزارکننده درنظر گرفته شده است. برای مثال، هر روز از این نمایشگاه به برگزاری برنامه‌های آموزشی و تخصصی در موضوعات مرتبط با خودرو اختصاص دارد؛ محیط‌زیست، فرهنگ رانندگی، مشکلات حمل‌ونقل و… ازجمله این موضوعات هستند. به گفته برگزارکنندگان نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲، از تجربیات سالیان گذشته استفاده خواهد شد تا نمایشگاهی باکیفیت برگزار شود. علاوه بر موارد گفته‌شده، شاهد برگزاری تست درایو خودروهای مختلف در این رویداد خواهیم بود. نشست‌های تخصصی حوزه خودرو نیز بخش جدایی‌ناپذیر این رویداد خواهند بود.

اتو اکسپو تهران ایران خودرو اتو اکسپو تهران ایران خودرو

حضور پررنگ بخش خصوصی

یکی از نقاط قوت این نمایشگاه حضور خودروسازان غیر دولتی است. در این رویداد فقط یکی از غول‌های دولتی یعنی ایران خودرو حضور دارد و مابقی شرکت‌ها از بخش خصوصی هستند. این خودروسازان در سال‌های اخیر با وجود جوسازی‌های فراوانی که شد بار سنگینی را بر دوش داشتند و حال به دنبال شکست تحریم‌ها و نمایش محصولات وارداتی و مونتاژی خود در این رویداد هستند. بر همین اساس می‌توان گفت که برگزاری نمایشگاه خودرویی با حضور حداکثر بخش خصوصی یک پیام اساسی به دولت دارد که باید توجه بیشتری به این حوزه کند و همچنین پیامی هم به مردم دارد که روزهای روشن‌تری در انتظار این صنعت و همچنین بازار خودرو قرار دارد.

اتو اکسپو تهران اکستریم اتو اکسپو تهران سامسونگ

چالش سامانه یکپارچه

اما در این میان یک چالش اساسی گریبان تمام خودروسازان به ویژه بخش خصوصی را گرفته که در همین نمایشگاه هم از آن گلایه می‌کردند. این مشکل اساسی هم چیزی نیست جز سامانه یکپارچه خودرو؛ سامانه‌ای که در ظاهر عامه‌پسند است و رابط کاربری ساده‌ای دارد اما نتوانسته وضعیت بازار خودرو و همچنین شرایط خودروسازان را بهبود ببخشد. الزام به فروش خودرو در سامانه یکپارچه هم باعث شده است که خودروسازان بخش خصوصی آزادی عمل کافی نداشته باشند و در کنار آن با مشکل تامین ارز هم به شدت دست و پنجه نرم کنند.

سخن پایانی

برگزاری نمایشگاه‌های خودرویی در هر شرایطی می‌تواند جذاب باشد حتی در زمانی که شاهد تحریم‌های گسترده و عدم همکاری شرکت‌های خودروسازی معتبر بودیم. حال با گشایش واردات خودرو به نظر می‌رسد که می‌توانیم شاهد حضور برندهای معتبر از خودروسازان جهانی در کشور باشیم تا شاید در آینده انتقال تکنولوژی نیز توسط همین خودروسازان به کشور رخ دهد. در این میان تنها نرخ بالای خودرو است که تبدیل به یک عامل عذاب آور برای مردم شده و بسیاری از افراد فقط باید به دیدن خودروهای لوکس در این نمایشگاه‌ها بسنده کنند. در صورتی که شیوه فروش و همچنین قیمت‌گذاری مناسبی به خصوص روی خودروهای خارجی صورت گیرد این رویدادها به محلی بسیار جذاب‌تر نه تنها برای مردم بلکه برای خودروسازان نیز تبدیل خواهد شد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد