یک اتفاق تاریخی در آموزش و پرورش

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان از اختصاص بودجه ۲۳۱ میلیارد تومانی به آموزش و پرورش استان کرمان در ۱۴۰۱ خبر داد.

یک اتفاق تاریخی در آموزش و پرورش

محمدرضا وحیدی صبح امروز در شورای آموزش و پرورش استان کرمان که با حضور فداکار استاندار کرمان در محل اتاق بازرگانی برگزار شد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه جدی به آموزش و پرورش اظهار داشت: هزینه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری برای توسعه و پیشرفت آینده کشور است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مهمترین دستگاه فرهنگی کشور است از اختصاص ۲۳۱ میلیارد تومان بودجه در سال ۱۴۰۱ به آموزش و پرورش در راستای حل مشکلات فضای آموزشی و خرید تجهیزات خبر داد و گفت: بیش از ۱۶۶ پروژه آموزشی نیمه تمام در استان کرمان وجود دارد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ادامه داد: هزار و ۴۰۴ میلیارد تومان بودجه از محل اعتبارات سفرهای استانی ریاست جمهوری جهت تکمیل این پروژه‌های آموزشی نیمه تمام به آموزش و پرورش استان کرمان اختصاص یافته که در کشور و تاریخ آموزش و پرورش بی‌نظیر است.

وی با اشاره به نقش موثر هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی گفت: آمادگی داریم که ۱۴۰ میلیارد تومان در راستای کیفیت بخشی به فعالیت این هنرستان‌ها به آموزش و پرورش کمک کنیم و آموزش و پرورش باید اولویت‌های خود را در این زمینه مشخص کند.

سید مهدی طبیب‌زاده نیز با اشاره به اشاره به سرانه پایین میانگین فضای آموزشی استان نسبت به سرانه کشوری اظهار داشت: پویش کرمان دانا در راستای ساخت ۱۲۰ مدرسه در قالب ۷۲۰ کلاس درس با اهداف ساخت فضای آموزشی، مهارت آموزی، توسعه دانش‌بنیان و دانش توسعه مدیریت با همکاری آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس استان آغاز به کار کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: تا کنون ۱۲ مدرسه در قالب ۱۱۸ کلاس درس به بهره‌برداری رسیده و ۴۰ مدرسه در قالب ۳۲۰ کلاس درس نیز در حال ساخت است.

وی با اشاره به برگزاری اولین سمینار آشنایی دانش آموزان با بورس در مدرسه اتاق بازرگانی کرمان، خاطرنشان کرد: مهارت آموزی در مدارس پویش کرمان دانا مورد تاکید است.

طبیب‌زاده با بیان اینکه جذب مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش استان در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است گفت: ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی و کار خیر در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی نهادهای دولتی و غیردولتی از دیگر برنامه‌های اتاق بازرگانی کرمان است.

وی با اشاره به پیگیری جدی برنامه‌های پویش کرمان دانا در استان بیان کرد: همت و همکاری مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس استان در ارتباط با پیگیری مصوبات این پویش قابل تقدیر است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه اتاق بازرگانی در منطقه حاشیه‌ای شهر کرمان مدرن‌ترین مدارس را می‌سازد گفت: توجه به آموزش دانش آموزان مناطق حاشیه‌ای شهر کرمان در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

وی با اشاره به بازدید کارشناسان این اتاق از شهرستان جازموریان گفت: جازموریان به شدت فقیر است و ما آمادگی داریم با همکاری استانداری و آموزش و پرورشی نسبت به ساخت فضای آموزشی استاندارد اقدام کنیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد