یک گام تا تکمیل آزادراه اصفهان - شیراز

آزادراه اصفهان - شیراز که با نام آزادراه شاهچراغ نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آزادراهی ایران به شمار می‌رود.

یک گام تا تکمیل آزادراه اصفهان - شیراز

این مسیر با طول ۲۱۲ کیلومتر، دو استان اصفهان و فارس را به هم متصل کرده و نقش مهمی در کاهش مسافت و زمان سفر دارد.

ویژگی‌های کلیدی آزادراه اصفهان - شیراز

کاهش مسیر: این آزادراه مسافت بین شیراز و اصفهان را حدود ۱۴۰ کیلومتر کوتاه‌ و زمان سفر را تقریباً ۲ ساعت کاهش داده است.

صرفه‌جویی در مصرف سوخت: پیش‌بینی می‌شود سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت در این مسیر صرفه‌جویی شود.

بخشی از کریدور ترانزیتی شمال-جنوب: این آزادراه ارتباط سریع‌تری میان بنادر جنوبی و مناطق مرکزی و شمالی کشور فراهم می‌کند.

کاهش تصادفات جاده‌ای: با بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل، میزان سوانح جاده‌ای در این مسیر کاهش خواهد یافت.

تاریخچه و وضعیت پروژه

عملیات ساخت این آزادراه از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و در مهرماه ۱۴۰۲، قطعات ۱ تا ۶ آن به بهره‌برداری رسید. قطعه هفتم که تکمیل‌کننده مسیر به شیراز است، هنوز در دست احداث است و با افتتاح آن، طول کل آزادراه به ۲۲۵ کیلومتر خواهد رسید.

تأثیرات اقتصادی و اجتماعی

افزایش رونق گردشگری در شهرهای مسیر، به‌ویژه در مناطق تاریخی اصفهان و شیراز

تسهیل جابه‌جایی کالا و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل برای صنایع و بازرگانان

ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در حوزه‌های مرتبط با حمل‌ونقل و گردشگری

این پروژه یک گام بزرگ در توسعه زیرساخت‌های کشور محسوب شده و ارتباطات جاده‌ای را در یکی از پرترددترین مسیرهای ایران بهبود می‌بخشد.

وضعیت قطعه ۷ و ۸ آزادراه اصفهان - شیراز

راهسازی

قطعه ۷ این آزادراه که نقطه اتصال آن به شهر شیراز است و تردد ورودی و خروجی شهر را تسهیل می‌کند، بر اساس آخرین اظهارات بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار است تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

قطعه هشتم این آزادراه که سرآغاز  آزادراه شیراز - بوشهر محسوب می‌شود، پس از پایان احداث قطعه هفتم آغاز خواهد شد.

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

  • علی

    گراتترین آزاد راه کشور، لطفا برای مردم بومی شهریتان بیضا و کامفیروز فکری بکنید، چرا این همه عوارضی گرانقیمت باید بپردازند

  • ناشناس

    آزادراه شیراز اصفهان شاهچراغ ع

  • محمدعلی

    عوارض آزادراهیش اینقدر بالا هست که ارزش تردد رو نداره

  • رضی

    سگ‌ اتوبان‌ قدیم‌ به‌ این‌ اتوبان‌ ارزش‌ دارد

  • ناشناس

    خیلی پول میگیرن

  • احمد

    من هفته ای یکبار از این مسیر (شیراز بیضا)عبور میکنم الان چند ماهه چند تا قلتک فقط میرن و میان احساس میکنم دارن کارشکنی میکنن .این در حالیست که وصع اسفالت جاده همون قسمتهای دوطرفه بسیار خراب و اسفالتش جمع شده .نتیجا تمام مردم میدونن اینا کار نمیکنن فقط دارن پول میگیرن و وقت تلف میکنن

  • ناشناس

    سلام‌عوارض‌قیمت‌بالاست‌ارزشی‌نداره

  • ابراهیم

    مگه ما چقدر کرایه میگیریم که ۵۲۰ هزار تمن عوارض بدیم.این قیمت با کیفیت افتضاح آسفالتش اصلا نمی ارزه

  • آرمین رفیعی

    باسلام .پروژه خوبی ولی باچشم انداز اینجانب به این پروژه تکمیل. این پروژه تاشیراز تاپایان سال ۱۴۰۳ تکمیل نخواهدشد..ورفع معایب موجود که بایستی رفع گردد به این زودی وبه این سادگی رفع نمیگردد.

  • علی

    ساختن ازاد راه کار خوبی هست ولی آنچه که باعث کاهش هزینه حمل و نقل، سوخت ‌، ایمنی ، ومصرف قطعات بدکی می‌شود راه اهن هست که دولت در ابن زمبنه کاری انجام نمیدهد راه آهن مسیر شیراز ، بوشهر باید از اولویت دولت باید

  • جلیل بازنشسته

    سلام خدمت عزیزان شما جاده واتوبان درست کنید و مردم را از مسیرهای طولانی وصعب العبور نجات بدین مردم حاضرند هزینه بدهند وقتی برای رفاه حال مردم کار شود وجادهای ایمن وتفریحی ایجاد کنید مردم با شما همگام هستند خداقوت بسم الله

  • ناشناس

    این آزادراه خیلیم خوب ولی مشکل که داره از دروازه قران تا اول اتوبان برسی یک ساعت و نیم زمان میبره و عوارضش هم بالاس یکصد بیست تومن ماهی دو بار مسیر من هستش

  • شریف توکلیان

    درود .
    پیمانکار آزادراه ، یک خط رفت و یک خط برگشت از آزادراه علرغم تعهد ، انجام نداد و هزینه شش خطه گرفت اما چهار خط رفت و برگشت تحویل داد .

  • صادق

    بدلیل عوارض بالا اصلا ارزش تردد نداره

  • ناشناس

    بادرود و احترام اتوبان تهران قم از لحاظ روشنایی و خدمات رفاهی و آسفالت ک ایمنی خیلی بهتر از این اتوبان اصفهان ،شیراز هست اتوبان تهران قم با مسافت ۱۲۰کیلومتر نرخ جدید شده ۱۵هزارتومان و نرخ اتوبان شیراز اصفهان با مسافت ۲۲۰کیلومتر ۱۲۰هزار تومان که واقعا تردد در آن اصلا باصرفه نیست خدایی باید نرخ آن ۲۵هزارتومان هم کمتر باشه چون هنوز هیچ امکانات رفاهی در آن وجود نداره کاش مسؤلین راه و ترابری در نرخ تردد در این آزادراه تجدید نظری کنن اگر نرخ رو عادلانه کنند تردد بیشتری انجام می‌شود و در آمد این آزاد راه هم خیلی بالاتر از این میشود.

  • قنبری

    چه آزاد راهی چه کشکی، 50 کیلومتر اول که بجای اسفالت سیمان هست که یه تیکه تو دست اندازی و دوم اینکه چه خبره هزینه آزاد، مثلاً سواری 120 هزار تومان.

  • ناشناس

    منکه هر روز کل این آزادراه رفت و برگشت میرم روزی 500 عوارض باید بدم بخدا درستش نیس میخوایید خرج کل آزادراه تو چند ماه یجای از مردم بگیرید حداقل اگه یه کار خوب میکنید با این عوارضای گرون خرابش نکنید