رقابت تپسی با اسنپ بالا گرفت

مدیرعامل تپسی سهم بازار این شرکت را در ۸ شهر اول، بزرگ و پرجمعیت کشور بالغ بر ۲۳ درصد اعلام کرد.

رقابت تپسی با اسنپ بالا گرفت

مصطفی سیدحسینی مدیرعامل تپسی در نشست خبری با اصحاب رسانه عملکرد و رشد این شرکت در امسال را خوب ارزیابی و اظهار کرد: طبق آمار درآمد ماهانه تپسی در آبان ماه در حوزه تاکسی آنلاین رشد ۱۳۱ درصدی را نشان می‌دهد و این رشد تنها ناشی از تغییر مبلغ و تورم موجود در اقتصاد کشور نبوده، چرا که مبلغ کرایه‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۱ درصد رشد کرده‌ است بنابراین بخش عمده رشد شرکت تپسی ناشی از افزایش تعداد سفرها بوده است.

وی رشد تعداد سفرهای تپسی، افزایش سهم بازار و توسعه سرویس‌های جدید را مهم‌ترین عملکرد ماه‌های اخیر دانست و گفت: طبق بررسی به عمل آمده به ترتیب از فروردین‌ماه تا آبان‌ماه رشد درآمدی تپسی در سال گذشته ۵۰، ۷۳، ۸۱، ۹۱، ۸۹، ۸۵، ۸۷ و ۹۱ درصد بوده است و در سال ۱۴۰۳ این رشد از ۶۲درصد در فروردین ماه آغاز و به ترتیب در ماه‌های بعدی به ۸۴، ۸۰، ۱۰۱، ۱۰۴، ۱۰۰، ۱۱۴ و در نهایت ماه گذشته به بالاترین عدد یعنی ۱۳۱ درصد رسیده است.

مدیرعامل تپسی اندازه بازار آنلاین تاکسی آنلاین در کشور از نظر تعداد سفرهای ماهانه تپسی و اسنپ در سال ۱۴۰۳ را میانگین بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون سفر اعلام کرد و افزود: با احتساب ۳۰ روز در یک ماه و میانگین ۴ میلیون سفر در یک روز حدود ۳۰ درصد از این سفرها در تهران و پس از آن مشهد ۱۱ درصد، اصفهان و شیراز ۷ درصد، کرج ۶درصد، اهواز و تبریز ۵ درصد، قم با ۴درصد و سایر شهرها ۲۵ درصد انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه از نظر تعداد سفرها رشد ۲ برابری را در امسال تجربه کرده‌ایم، عنوان کرد: شرکت رقیب ما در آخرین اظهارنظر خود سهم بازار تپسی را ۸ درصد و سال گذشته حدود ۱۰ درصد اعلام کرده بود که تمام این آمارها نشان از ادعای اشتباه اسنپ دارد.

مدیرعامل تپسی با تشریح توسعه سرویس‌های جدید از تغییر نام افود به تپسی فود، قرارگیری در سوپر اپلیکیشن، توسعه سرویس در مشهد و شیراز، شروع در تهران از نیمه آذر و لانچ در سوپر اپلیکیشن به عنوان اقدامات مهم تپسی فود نام برد و یادآور شد: تپسی شاپ از دارتیل تغییر نام داد و قرارگیری در سوپر اپلیکیشن، توسعه سرویس در تهران و تغییر رویکرد توسعه با هدف اضافه کردن فروشگاه‌های برتر شهر را در دستور کار خود قرار داد.

سید حسینی از تپسی مارکت، تپسی دکتر و تپسی گاراژ هم سخن به میان آورد و بیان کرد: توسعه زیرساخت سرویس کالای سوپر مارکتی، قرارگیری در سوپر اپلیکیشن، لانچ در نیمه آذر و متعاقبا لانچ کشور تا پایان آذر، قرار گرفتن سوپرمارکت‌های برتر محلی، توسعه زیرساخت سفارش آنلاین دارو، توسعه سرویس در تهران، لانچ تا پایان آذر در تهران، توسعه تپسی گاراژ در شهرهای جدید اهواز شیراز اصفهان و تبریز، افزایش ظرفیت تامین و بهبود تنوع طبقات کالایی توسعه مراکز خدمات رسانی با رشد سه برابری از جمله خدمات انجام شده این سه بخش در امسال است.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در بازار و موانع رقابتی، گفت: شکایت‌هایی به شورای رقابت ثبت شده که البته به رأی شورای رقابت در پرونده شکایت از اسنپ‌فود امیدوار هستیم.

مدیرعامل تپسی به مشکلاتی که در جذب رستوران‌ها دارند، از جمله عدم امکان رستوران‌ها به همکاری با پلتفرم‌های جدید به دلیل قراردادهای انحصاری اسنپ‌فود، اشاره کرد و افزود: حدود ۷۰ درصد از سفارش‌های اسنپ در تهران از رستوران‌های شناخته شده تأمین می‌شود که هیچ یک از آنها با وجود تمایل امکان همکاری با تپسی فود را به دلیل قراردادهای انحصاری اسنپ فود ندارند.

سیدحسینی با بیان چالش‌های موجود در قراردادها و نحوه همکاری با رستوران‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: اگر این موانع حل نشود، پلتفرم‌های آنلاین نمی‌توانند به بقای خود ادامه دهند.

وی در پایان تأکید کرد: در حوزه توسعه اقتصاد دیجیتال، خوشبختانه همه به اهمیت این صنعت پی برده‌اند و سعی در کمک برای توسعه‌ی آن دارند. از جمله نهادهایی که در این مدت، برای رشد این صنعت تلاش کرده‌اند، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است که جای تشکر دارد. هر جا مسئله‌ای بوده سعی بر کمک و همراهی داشته‌اند و انتظار داریم در موضوعات اخیر هم بتوانیم از کمک این نهاد برای ایجاد یک فضای رقابتی باز و سالم استفاده کنیم.

منبع: فارس

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر